In de nieuwsgroep nl.media.tv las ik over Clean Flicks. Een
videoketen in de VS die 'foute' scenes uit films haalt en ze dan
verhuurt of verkoopt. Bekende regisseurs (Spielberg enzo) hebben een
rechtzaak tegen dat bedrijf aangespannen omdat ze hun werk verminken.
Clean Flicks heeft daarop, op grond van de vrijheid van
meningsuiting, die regisseurs weer voor de rechter gesleept. Hoe
durven ze die videoketen het recht te ontnemen om zelf films te
veranderen!

Voor Amerikaanse begrippen 'business as usual' denk je dan. Er zit
vast zo'n achterlijke super conservatieve christelijke groepering
achter zoals die op http://www.christiananswers.net (daar heb ik
geloof ik eerder wel eens over geschreven, met vermakelijke recensies
over welke films deugen en welke niet. De klassieker Ben Hur krijgt
de beste beoordeling wegens de goede moraal, een film die toevallig
ook in homokringen erg populair is dankzij de homo-erotische scenes
erin, maar dat weten ze bij Christian Answers vast niet).

Dus ik doe een search met Google om te zien vanaf welke sites gelinkt
wordt naar de site van die videoketen. Niet echt overtuigend, maar ik
kom zo wel op een pagina met een lijst met links naar rare websites
(kennelijk staat Clean Flicks ergens genoemd op die pagina).

Sites waar je Hitler Action Figures kan kopen, waar je foto's van je
open wonden naar toe kan sturen, waar je een idioot kan huren
"Rent-a-jerk! Hire this idiot to be an asshole, so you don't have
to", waar je filmpjes van vechtende huisdieren kan zien, etc.

Overdaad schaadt. Er staan teveel links om door een enkele nog echt
te worden verbaasd.

Tot ik op een vijfde van de lange lijst de link naar Polygamy.com
zag. Een website met alle argumenten voor het polygame huwelijk. Want
er zitten grote voordelen aan als een man gehuwd is met meerdere
vrouwen!

Ik vat het even samen:

Vrouwen zijn in een polygaam huwelijk verzekerd van mannen die
ervaren echtgenoten zijn, zich niet misdragen.
. Geen overspel.
. Geen scheidingen (gewoon een extra vrouw erbij).
. Meer zekerheid.
. Je hoeft je hartsvriendin niet te inleveren als je gaat trouwen,
die trouwt ook met hem.
. Meer inkomen in het huishouden waardoor het gezin onafhankelijker
is van de overheid en er minder angst voor werkeloosheid is.
. Kritische vrouwen hoeven geen genoegen te nemen met de
overblijvende kneusjes aan mannen op de huwelijksmarkt, goeie
echtgenoten krijgen zo meer echtgenotes.
. Binnen het huwelijk is er zo meer ruimte voor diversere behoeftes.

Doe je opengevallen mond weer dicht, haal even adem en lees verder.

Het is namelijk allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Doordat er
meer vrouwen zijn dan mannen op de planeet worden vrouwen
'goedkoper'. Maar op dankzij het polygame huwelijk cre‘er je
schaarste en worden ze meer waard, meer gewaardeerd. Op die manier
moeten mannen harder hun best doen om in de concurrentiestrijd met
andere mannen vrouwen te winnen voor een huwelijk.

Nog steeds niet overtuigd? Dan is er ook nog het betoog van feministe
Elizabeth Joseph
uit Big Water, Utah gegeven tijdens een conferentie van de National
Organization for Women, afdeling Utah: "polygamy is the one lifestyle
that offers an independent woman a real chance to 'have it all'." Het
komt er op neer dat het gewoon allemaal reuze praktisch is. "Polygamy
is an empowering lifestyle for women. It provides me the environment
and opportunity to maximize my female potential without all the
tradeoffs and compromises that attend monogamy." Ze is journaliste en
advocaat en heeft een lekker ding die secretaresse was op haar
kantoor ook laten trouwen met haar man.

Die man van haar zit opgescheept met een sleep verwarde lesbiennes
denk ik dan. Wat een persoonlijke drama's. En hij heeft niets door.
Of hij kickt erop. Wat een freakshow, geweldig. De emanciptatie van
de freaks, vierentwintig uur per dag op internet na te lezen.

Je kunt ook nog het betoog lezen van de diepgelovige mrs. Mary Ben
David op http://www.polygamy.com die de Bijbel erbij haalt om
polygamie aan te prijzen. Ik heb het niet uitgelezen. Ik las nog wel
ergens "Polygamy is not for everyone. (...) It is a lifestyle
ordained by God for some people." Goddank.

--
ReindeR