TANAH SRI DAMANSARA UNTUK DIJUAL URGENT!!! & BANYAK TERES - APARTMENT UNTUK
DIJUAL / SEWAKAN!!!

  SiLA BACA DENGAN TELITI!!!
  ADA HARTANAH TERBARU & TAZKIRAH!!!
  Dan hubungi saya jika anda berminat!!!

            Hi There &

  "May the Peace and Blessings of Allah be Upon You"

      ###  TERBARU!!! :
         A)  UNTUK DIJUAL ; LOT BANGLO 8000 KAKI PERSEGI
             DI BUKIT KAPAR PAJAKAN MELAYU 55 TAHUN.
             RM85,000 (BOLEH DIRUNDING)
         B)  DIKEHENDAKI ;   1 EKAR DI KL @ SELANGOR
             PEGANGAN BEBAS HARGA RM1 JUTA KE BAWAH!!!

  1)  2 EKAR DI SRI DAMANSARA + BANGUNAN 3 TINGKAT!
         LUAS BINAAN BANGUNAN 3 TINGKAT 95,000 KAKI
      PERSEGI!!!  PEGANGAN BEBAS @ FREEHOLD!!!
      HARGA TAWARAN : RM 18 JUTA (BOLEH DIRUNDING)
      SAIFUL >>> 6 0 1 2 - 6 1 8 2 8 9

    2)  31 EKAR, TANAH PERTANIAN, PAJAKAN MELAYU,
      SG MERAB / LIMAU MANIS SEBELAH PUTRAJAYA
      RM260,000 SE-EKAR
      SAIFUL >>> 6 0 1 2 - 6 1 8 2 8 9 7

  3)  HARTANAH DI PUCHONG DIKEHENDAKI SEGERA!!!
           SAYA ADA RAMAI PEMBELI DAN PENYEWA YANG
    BERMINAT UNTUK MEMBELI DAN MENYEWA TERES /
    APARTMENT DI PUCHONG PERDANA / PUCHONG PERMAI
      DAN SEKITARNYA!!!  JIKA ANDA MAHU JUAL / SEWAKAN
      RUMAH / APARTMENT HUBUNGI 6 0 1 2 - 6 1 8 2 8 9 7

  4)  TANAH DIKEHENDAKI UNTUK PERTANIAN &
    PEMBANGUNAN!!!
      A)  30 - 35 EKAR TANAH PERTANIAN DI NEGERI
        SELANGOR, NEGERI SEMBILAN ATAU MELAKA.
       B)  TANAH UNTUK PEMBANGUNAN TERUTAMANYA
          DI LEMBAH KELANG DAN SEKITARNYA!!!
       PEMILIK TANAH, SILA HUBUNGI 6 0 1 2 - 6 1 8 2 8 9 7

5)  ESTATE KELAPA SAWIT 1400 EKAR UNTUK DIJUAL
      DI SELANGOR!!!

6)  ADA BANYAK TERES / KONDO & APARTMENT
      UNTUK DIJUAL / SEWAKAN!!!

    A)  UNTUK DISEWAKAN : a) APARTMENT PERMATA II
          PUCHONG PERMAI RM400 SEBULAN! b) APARTMENT
          BUKIT PUCHONG DEKAT TOLL RM380 SEBULAN!

      B)  KONDO SERDANG SKYVILLA 2 BILIK + 1 BILIK AIR              KEMUDAHAN
KONDO SEPENUHNYA
          JUAL : RM105,000   SEWA : RM700

    C)  TERES 2 TINGKAT  4 BILIK + 3 BILIK AIR

               TAMAN BUKIT MAHKOTA, BANGI
          HARGA PASARAN RM200,000
          HARGA KAMI CUMA RM180,000
          Sebelah Putera Mahkota & Nilai 3

        D)  APARTMENT SERI JASA 3 BILIK + 2 BILIK AIR
           TAMAN SUNGEI BESI INDAH
          HARGA PASARAN RM90,000
          HARGA KAMI CUMA RM85,000
          Sebelah The Mines Waterfront

        E)  SHOP - APARTMENT 3 BILIK + 2 BILIK AIR
          TAMAN KAJANG SENTRAL
          HARGA PASARAN RM96,000
          HARGA KAMI CUMA RM90,000
          Berhampiran STESEN KOMUTER KAJANG

      F)  SHOP - APARTMENT 3 BILIK + 2 BILIK AIR
            BANDAR BUKIT TINGGI KELANG
          HARGA PASARAN RM90,000
          HARGA KAMI RM85,000
          Dekat dengan GIANT & TESCO

        G)  SHOP - APARTMENT 3 BILIK + 2 BILIK AIR
           TAMAN SAUJANA PUCHONG
          HARGA PASARAN RM90,000
          HARGA KAMI CUMA RM80,000

        H)  SHOP - APARTMENT 3 BILIK + 2 BILIK AIR
            EQUINE PARK Low - Cost  Ada Penyewa
          HARGA PASARAN RM65,000
          HARGA KAMI CUMA RM60,000
          Dekat dengan PASAR BORONG SELANGOR &
          JAYA JUSCO.

      I)  APARTMENT PERMATA 1 3 BILIK + 2 BILIK AIR
           TAMAN PUCHONG PERMAI CORNER
          HARGA PASARAN RM115,000
          HARGA KAMI CUMA RM100,000
          Ada Penyewa

          J)  APARTMENT BLOK 11 3 BILIK + 1 BILIK AIR
           SUBANG PERDANA SEK. U3 SHAH ALAM
          HARGA PASARAN RM75,000
          HARGA KAMI CUMA RM70,000
          Dekat dengan Subang Airport Lama

          DAN ADA BANYAK LAGI!!!....BERMINAT?

     (6) 0 1 2 - 6 1 8 2 8 9 7
     [EMAIL PROTECTED]     [EMAIL PROTECTED]
> (  Agen Bebas untuk Hartanah & Kontraktor )
     Perubatan Islam & PEMBEKAL Pekerja - Pekerja
     BANGLADESH untuk kerja PEMBINAAN <

  http://numenmail.com/pages/index.php?refid=saifulwan

  E471 KOD ADA BABI!!!
      HATI - HATILAH BILA MAKAN! SILA PERHATIKAN KOD YANG TERTERA PADA
BUNGKUSANNYA!!!

  E471 >>> KOD YANG DAH DISAHKAN HARAM OLEH PERSATUAN PENGGUNA ISLAM!!! [ADA
LEMAK BABI]

                    TAZKIRAH......buat semua SAHABAT....

  A)  TANDA 100 HARI SEBELUM HARI MATI
  Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan.....SILA EMAIL
KEPADA SAYA JIKA ANDA MAHU.....

    B)  SETAN PUN TERKEJUT

  Ada seorang Manusia yang bertemu dengan SETAN di waktu Subuh. Entah
  bagaimana awalnya, akhirnya mereka berdua sepakat mengikat tali Persahabatan.
  Ketika waktu Subuh berakhir dan orang itu tidak mengerjakan Solat, maka SETAN
  pun sambil tersenyum bergumam, "Orang ini memang boleh menjadi sahabatku..!"

Begitu juga ketika waktu Zuhur orang ini tidak mengerjakan Solat, SETAN
tersenyum lebar sambil berkata, "Rupanya inilah bakal teman sejatiku di Akhirat
  nanti..!"

Ketika waktu Ashar hampir habis tetapi temannya itu dilihatnya masih juga asyik
  dengan kegiatannya, Setan mulai terdiam...... Kemudian ketika datang waktunya
Maghrib, temannya itu ternyata tidak Solat juga, maka SETAN nampak mulai
  gelisah, senyumnya sudah berubah menjadi kecut. Dari wajahnya nampak bahwa ia
seolah-olah sedang mengingat- ngingat sesuatu.

Dan akhirnya ketika dilihatnya sahabatnya itu tidak juga mengerjakan Solat
Isya, maka SETAN itu sangat panik. Ia  rupanya tidak bisa menahan diri lagi,
dihampirinya sahabatnya yang Manusia itu sambil berkata dengan penuh ketakutan,
  "Wahai sahabat, aku terpaksa memutuskan persahabatan kita..!"

Dengan keheranan Manusia ini bertanya, "Kenapa engkau ingkar janji bukankah
baru tadi pagi kita berjanji akan menjadi sahabat?". "Aku takut!", jawab SETAN
  dengan suara gementar.

  "Nenek Moyangku saja yang dulu hanya SEKALI membangkang pada perintah-Nya,
iaitu ketika menolak disuruh sujud pada "Adam",  telah DILAKNAT-NYA; apalagi
engkau yang hari ini saja ku saksikan telah LIMA kali membangkang untuk
bersujud pada-Nya (Sujud pada Allah).

  Tidak terbayangkan olehku bagaimana besarnya murka Allah kepadamu!", Kata
SETAN sambil beredar pergi.......SOLATLAH KAMU!!!

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"

    Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya
jalan keluar. Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka.
Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan
mencukupkannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya.
Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

C)  ADAB MENDENGAR AZAN

  Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita ketahui.
Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat
berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik mukanya yang menahan
kesakitan 'Sakaratul Maut'

Diriwayatkan sebuah HADIS yg bermaksud: "Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika
azan, jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya." Ini
jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan berkata apa-apa
pun semasa azan berkumandang. Sebagai orang beragama Islam kita wajib
menghormati azan. Banyak fadhilatnya.

  Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan
diri. Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri?

Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya
ketika nazak. Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka
kita tidak dapat mengucap kalimah "LAILAHAILLALLAH" yang mana sesiapa yang
dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya
menjanjikan SYURGA untuk mereka.

  Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah
supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.

  "Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia,
lancarkanlah lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah..." semasa Sakaratul
Maut menghampiri kami!!! Amin Amin Ya rabbal ngalamin!"

D)  WASIAT NABI MUHAMMAD SAW kpd SAIDINA ALI R.A. ;

  Wahai Ali, bagi orang 'ALIM itu ada 3 tanda2nya :
  1) Jujur dalam berkata - kata.
  2) Menjauhi segala yang HARAM
  3) Merendahkan diri.

  Wahai Ali, bagi orang yang JUJUR itu ada 3 tanda2nya :
  1) Merahsiakan Ibadahnya.
  2) Merahsiakan Sedekahnya.
  3) Merahsiakan Ujian yang menimpanya.

  Wahai Ali, bagi org yg TAKWA itu ada 3 tanda2nya :
  1) Takut berlaku Dusta dan Keji.
  2) Menjauhi Kejahatan.
  3) Memohon yang Halal kerana takut jatuh dalam Keharaman.

  Wahai Ali, bagi AHLI ABADAH itu ada 3 tandanya :
  1) Mengawasi dirinya.
  2) Menghisab dirinya.
  3) Memperbanyakkan Ibadah kepada Allah swt.

  Wang RM50 atau S$50 kelihatan begitu Besar bila dibawa ke Kotak Derma Masjid
tetapi begitu Kecil bila kita bawa ke SUPERMARKET.

  45 minit terasa terlalu lama untuk berzikir tapi betapa pendeknya waktu itu
untuk pertandingan bola sepak.

Semua insan ingin memasuki SYURGA tetapi tidak ramai yang mahu berfikir atau
berbicara tentang BAGAIMANA untuk
memasukinya...????????????????????????????????????????

  Kita boleh mengirimkan ribuan 'jokes' dan 'surat
berantai' melalui  e-mail tetapi bila mengirimkan yang berkaitan dengan ibadah
seringkali berfikir 2 atau 3 kali......FIKIRKAN LAH, tepuk dada tanya selera.

       6 0 1 2 - 6 1 8 2 8 9 7
           [EMAIL PROTECTED]  [EMAIL PROTECTED]
  >  ( Agen Bebas Hartanah & Kontraktor )
       Perubatan Islam & Pembekal Pekerja - Pekerja
           Bangladesh untuk Kerja PEMBINAAN <

  E)  DI MANAKAH SHARLINIE SEKARANG BERADA?
  Semoga Penculiknya diberikan keinsafan juga hidayah
  dari Allah swt & akan pulangkan SHARLINIE kembali ke
  Keluarganya dengan selamat sejahtera....Amin!!!

  Dia mungkin sudah diubah kepada rupa baru untuk mengaburi
  usaha pencariannya...mungkin sudah dibotakkan...bertudung..
  berambut panjang...dll???

    F)  SEMAK STATUS HALAL SESUATU PRODUK!!!!!!!

  Buat pengetahuan semua, ada cara mudah  untuk  semak status makanan tersebut
sah halal ke atau tidak!!!

  Untuk menyemak status halal  pada makanan :
  1.  taip HALAL <13 digit barkod yg terdapat pada
       barangan>
  2.  hantar ke DAPAT (32728)

  Contoh :
  HALAL 9556404002153

  Msg from DAPAT : JAKIM K/Bar: 9556404002153
  Tkh Luput : 14/03/2008
  Prd : MIRINDA ORANGE P 1.5
  Syt : PERMANIS SDN BHD (050)

  Sebarkan mesej ini kepada rakan muslim anda bagi mengelakkan umat islam dari
termakan makanan yang haram!!! Hanya 0.65 sen sahaja bagi mendapatkan status
makanan yang anda makan!!!!!!!!!!

  G)  AL FAATIHAH (PEMBUKAAN)
  Surat Pertama, 7 ayat, diwahyukan di Mekah

  1:1 Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha
       Penyayang.[1] "Bismillaahir rahmaanir rahiim"
    1:2 Segala puji[2] bagi Allah, Rabb semesta alam,[3]
       "Alhamdu lillahi rabbil 'aalamiin"
  1:3 Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. "Arrahmaanir rahiim"
  1:4 Yang menguasai[4] hari pembalasan.[5] "Maaliki yaumid diin"
  1:5 Hanya Engkaulah yang kami sembah[6] dan hanya kepada
       Engkaulah kami mohon pertolongan.[7]
       "Iyyaaka na'budu wa iyyaka nasta'iin"
  1:6 Tunjukilah[8] kami jalan yang lurus,
       "Ihdinash shiraathal mustaqiim"
  1:7 (yaitu) jalan orang-orang yang telah Engkau anugerahkan
       nikmat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai
       dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.[9]
       "Shiraathal ladziina an'amta 'alaihim ghairil maghdhuubi
        'alaihim wa ladh dhaalliin"
  Catatan kaki:
  [1] Maksudnya: saya memulai membaca al-Fatihah ini dengan
      menyebut nama Allah. Setiap pekerjaan yang baik, hendaknya
      dimulai dengan menyebut asma Allah, seperti makan, minum,
      menyembelih hewan dan sebagainya. Allah ialah nama zat yang
      Maha Suci, yang berhak disembah dengan sebenar-benarnya,
      yang tidak membutuhkan makhluk-Nya, tapi makhluk yang
      membutuhkan-Nya.
      Ar Rahmaan (Maha Pemurah): salah satu nama Allah yang
      memberi pengertian bahwa Allah melimpahkan karunia-Nya
      kepada makhluk-Nya, sedang Ar Rahiim (Maha Penyayang)
      memberi pengertian bahwa Allah senantiasa bersifat rahmah
      yang menyebabkan Dia selalu melimpahkan rahmat-Nya kepada
      makhluk-Nya.
  [2] Alhamdu (segala puji). Memuji orang adalah karena perbuatan-
      nya yang baik yang dikerjakannya dengan kemauan sendiri. Maka
      memuji Allah berrati: menyanjung-Nya karena perbuatanNya
      yang baik. Lain halnya dengan syukur yang berarti: mengakui
      keutamaan seseorang terhadap ni'mat yang diberikannya. Kita
      menghadapkan segala puji bagi Allah ialah karena Allah sumber
      dari segala kebaikan yang patut dipuji.
  [3] Rabb (Tuhan) berarti: Tuhan yang ditaati Yang Memiliki,
      Mendidik dan Memelihara. Lafadz "rabb" tidak dapat dipakai
      selain untuk Tuhan, kecuali kalau ada sambungannya, seperti
      rabbul bait (tuan rumah).
    'Alamiin (semesta alam): semua yang diciptakan Tuhan yang
      terdiri dari berbagai jenis dan macam, seperti: alam
      manusia,alam hewan, alam tumbuh-tumbuhan, benda-benda mati
      dan sebagainya. Allah pencipta semua alam-alam itu.
  [4] Maalik (Yang Menguasai) dengan memanjangkan "mim",ia berarti:
      pemilik. Dapat pula dibaca dengan "Malik" (dengan memendekkan
      mim), artinya: Raja.
  [5] Yaumiddin (Hari Pembalasan): hari yang diwaktu itu masing-
      masing manusia menerima pembalasan amalannya yang baik
      maupun yang buruk. Yaumiddin disebut juga yaumulqiyaamah,
      yaumul-hisaab, yaumuljazaa' dan sebagainya.
  [6] Na'budu diambil dari kata 'ibaadat: kepatuhan dan ketundukkan
      yang ditimbulkan oleh perasaan terhadap kebesaran ALlah,
      sebagai Tuhan yang disembah, karena berkeyakinan bahwa Allah
      mempunyai kekuasaan yang mutlak terhadapnya.
  [7] Nasta'iin (minta pertolongan), terambil dari kata isti'aanah:
      mengharapkan bantuan untuk dapat menyelesaikan suatu
      pekerjaan yang tidak sanggup dikerjakan dengan tenaga sendiri.
  [8] Ihdina (tunjukilah kami), dari kata "hidayaat": memberi
      petunjuk ke suatu jalan yang benar. Yang dimaksud dengan ayat
      ini bukan sekedar memberi hidayah saja, tetapi juga memberi
      taufik.
  [9] Yang dimaksud dengan "mereka yang dimurkai" dan "mereka
      yang sesat" ialah semua golongan yang menyimpang dari ajaran
      Islam.

  KELUASAN API NERAKA
Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata:  Jibrail datang kepada Nabi
saw pada waktu yg ia tidak biasa datang dalam keadaan berubah mukanya,maka
ditanya oleh nabi s. a. w.: "Mengapa aku melihat kau berubah muka?"

Jawabnya: "Ya Muhammad, aku datang kepadamu di saat Allah menyuruh supaya
dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak layak bagi orang yg mengetahui
bahawa neraka Jahannam itu benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah
itu terbesar untuk bersuka-suka sebelum ia merasa aman daripadanya. "

Lalu nabi s. a. w. bersabda: "Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat Jahannam."

Jawabnya: "Ya. Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka dinyalakan selama seribu
tahun, sehingga merah, kemudian dilanjutkan seribu tahun sehingga putih,
kemudian seribu tahun sehingga hitam, maka ia hitam gelap, tidak pernah padam
nyala dan baranya.

  Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka sebesar lubang
jarum nescaya akan dapat membakar penduduk dunia semuanya kerana panasnya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu baju ahli neraka itu
digantung di antara langit dan bumi nescaya akan mati penduduk bumi kerana
panas dan basinya.

  Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu pergelangan dari
rantai yg disebut dalam Al-Qur'an itu diletakkan di atas bukit, nescaya akan
cair sampai ke bawah bumi yg ke tujuh.

  Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan seorang di hujung barat
tersiksa, nescaya akan terbakar orang-orang yang di hujung timur kerana sangat
panasnya, Jahannam itu sangat dalam dan perhiasannya besi, dan minumannya air
panas campur nanah, dan pakaiannya potongan-potongan api.  Api neraka itu ada
tujuh pintu, tiap-tiap pintu ada bahagiannya yang tertentu dari orang laki-laki
dan perempuan."

Nabi s. a. w. bertanya: "Apakah pintu-pintunya bagaikan pintu- pintu rumah
kami?"

  Jawabnya: "Tidak, tetapi selalu terbuka, setengahnya di bawah dari lain nya,
dari pintu ke pintu jarak perjalanan 70,000 tahun, tiap pintu lebih panas dari
yang lain 70 kali ganda." (nota kefahaman: iaitu yg lebih bawah lebih panas)

  Tanya Rasulullah s. a. w.: "Siapakah penduduk masing-masing pintu?"

  Jawab Jibrail: "Pintu yg terbawah untuk orang-orang munafik, dan orang-orang
yg kafir setelah diturunkan hidangan mukjizat nabi Isa a. s. serta keluarga
Fir'aun sedang namanya Al-Hawiyah.

Pintu kedua tempat orang-orang musyrikin bernama Jahim,

Pintu ketiga tempat orang shobi'in bernama Saqar.

Pintu ke empat tempat Iblis dan pengikutnya dari kaum majusi bernama Ladha,

  Pintu kelima orang yahudi bernama Huthomah.

Pintu ke enam tempat orang nasara bernama Sa'eir."

Kemudian Jibrail diam segan pada Rasulullah s. a. w. sehingga ditanya: "Mengapa
tidak kau terangkan penduduk pintu ke tujuh?"

  Jawabnya: "Di dalamnya orang-orang yg berdosa besar dari ummatmu yg sampai
mati belum sempat bertaubat."

  Maka nabi s.a.w. jatuh pengsan ketika mendengar keterangan itu, sehingga
Jibrail meletakkan kepala nabi s. a. w. di pangkuannya sehingga sedar kembali
dan sesudah sedar nabi s.a.w bersabda: "Ya Jibrail, sungguh besar kerisauanku
dan sangat sedihku, apakah ada seorang dari ummat ku yang akan masuk ke dalam
neraka?"

Jawabnya: "Ya, iaitu orang yg berdosa besar dari ummatmu."

Kemudian nabi s.a.w. menangis, Jibrail juga menangis, kemudian nabi s.a.w..
masuk ke dalam rumahnya dan tidak keluar kecuali untuk sembahyang kemudian
kembali dan tidak berbicara dengan orang dan bila sembahyang selalu menangis
dan minta kepada Allah.
  (dipetik dari kitab "Peringatan Bagi Yg Lalai")

Dari Hadith Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu
tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari Ku. Tahukah kamu bahawa
neraka jahanamKu itu:

1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat

2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah

3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung

4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah

5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik

6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak

7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum

8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor ular

9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta mengandungi
      lautan racun yang hitam pekat.

10. Juga di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 rantai

11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat.

Mudah-mudahan dapat menimbulkan keinsafan kepada kita semua.
Wallahua'lam.

Al-Quran Surah Al- Baqarah Ayat 159 : "Sesungguhnya orang-orang yang
menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterang an dan
petunjuk hidayat, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab
Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A,  Rasulullah S. A. W bersabda:
  "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..."
  "Sesungguhnya Ilmu itu akan membakar kamu jika tidak disebarkan."