Subject: Kisah benar cara menyelesaikan hutang

Salam Sejahtera kepada sahabat. Selamat
Datang.

Nama saya Mazelan dan
tinggal di Selangor.

Anda
mungkin sampai ke email saya kerana ingin mengetahui bagaimana cara untuk
keluar dari masalah kewangan yang sering membebankan ramai orang. Saya
akan ceritakan kesemuanya hingga ke rahsia yang paling dalam sekali.

Satu
ketika dahulu, saya tidak mempunyai pekerjaan dan saya terjebak ketahap
terdesak. Waktu itu saya mencuba mencari duit secara online didalam
internet. Saya sertai baratus-ratus program menjana pendapatan dalam
dan luar negara, bermodal dan yang tak bermodal, saya sertai skim
pelaburan diinternet, ada yang modal besar dan ada yang modal kecil.
Saya sertai semua program yang menjanjikan pulangan lumayan dalam masa
singkat. Asalkan ada sahaja bisnes diinternet yang menjanjikan pulangan
segera atau dalam masa singkat, tentu saya akan menyertainya. Tapi,
boleh dikatakan hampir kesemua tidak mendatangkan hasil yang memuaskan.
Duit semakin habis, kerja tiada, hampir give up tak tahu nak buat
macamana lagi.

Tetapi
dalam banyak-banyak program tu, ada satu program yang saya sertai
secara tak sengaja, kerana saya tak berapa minat dengan program
tersebut, kerana ia tidak menjanjikan pulangan dalam masa yang singkat.
Saya inginkan program yang boleh bagi duit dalam masa singkat. Program
tersebut adalah GDI (Global Domain International). Walau pun saya
sertai program tersebut tapi saya tidak mengambil perhatian langsung,
kerana hasil pulangannya lambat, lagi satu kompani ini berpusat di USA.
Saya fikir kalau ada masalah macamana kita nak pergi USA, nak tengok
betul ke tidak. Dulu saya pernah masuk skim pelaburan EA Index yang
katanya berpusat di USA, dan akhirnya, rupanya taukeh dia duduk kat
Puchong sahaja, dah kena tipu, beribu duit habis. Jadi kalau sebut USA
ni fobia sikit. Jadi saya sertai juga GDI ini kerana modalnya agak murah,
dengan sewa tapak domain di GDI, saya hanya perlu membayar sewa tapak website
tersebut
sebanyak RM35 iaitu $10 setiap bulan. Ah, saya tak kesahlah RM35 sebulan, kalau
sertai program2 yang lain pun lagi mahal, ada yang beribu-ribu kena bayar,
bukan saya dapat balik pun modal tu, semua buat sekerat jalan. Susah nak buat,
duit pun abis. Yang ini RM35 je, lantak lah kalau tak berjaya pun.

Selepas tiga bulan
menyertai GDI tiba-tiba saya
mendapat peringatan dari GDI untuk menghantar beberapa dokument dan
salinan kad pengenalan kerana mereka perlukan dokument tersebut untuk
menghantar satu check pendapatan saya. Saya terkezut waktu itu, saya
rasa macam betul tapi ada juga rasa macam tipu, masih lagi was-was.
Saya mula kembali kelaman web GDI dan mula bagi perhatian.
Tengok-tengok GDI saya dah berkembang, huh? macamana dah siap ada
downline? Saya pun hantar semua dokument yang dikehendaki oleh GDI, nak
tengok betul ke tidak, selang dua minggu saya dapat check hampir USD250.
Saya pun masukkan dalam bank dan selang sebulan memang sah dia jadi duit betul,
saya withdraw dari atm memang yang keluar adalah duit kertas bukan daun kayu.
Biru pulak tu, he he rezeki terpijak.

Mulai
saat itu, saya mula mengkaji tentang GDI. Saya nak tahu bagaimana
network saya boleh berkembang? Rupanya saya dapat seorang upline dari
US yang baik, secara senyap dia masukkan satu orang dibawah saya, dan
orang itu memang seorang yang hebat dalam MLM. Ooo baru faham. Saya fikir
mungkin saya
bernasib baik dapat upline yang membantu seperti itu, tapi sampai bila dia nak
bantu saya. Kalau network saya berkembang kerana nasib baik, apa akan jadi
kalau saya sendiri buat bersungguh-sungguh tanpa mengharapkan nasib. Bukti dah
ada, duit kertas, bukan daun kayu.

Saya
mula belajar tentang GDI dari A sampai Z. Saya terkejut bila saya sendiri buat
research di youtube, saya pernah membuka 320 video di youtube untuk
kata kekunci "best affiliate program", saya dapati lebih 80% internet marketer
duk promote GDI, GDI, GDI. Adus, saya tepok dahi, kenapa selama ini saya tak
nampak peluang didepan mata. Dah 10 tahun gdi beroperasi, kena saya terlepas
pandang. Lebih terkejut bila saya check sendiri kompani besar-besar pun sewa
tapak website di GDI seperti Yahoo, E-bay, AT&T dan banyak lagi, cuma mungkin
mereka tidak menyertai program affiliate di GDI ini. Dan sekarang sudah hampir
setahun lebih saya di GDI dan menjalankan program affiliatenya, tiap-tiap bulan
saya dapat check. Setiap bulan nilai
check saya biasanya double berbanding bulan sebelumnya., dan saya nak
beritahu anda memang lumayan hasilnya. Saya sara kehidupan dengan duit GDI
sahaja, dah tak bekerja pun, duduk rumah membantu setiap network saya untuk
sama2 berjaya.

Saya sangat mencadangkan kepada
anda, kalau inginkan sesuatu yang benar-benar asli, jadikan GDI pilihan
pertama anda. Tapi sebelum menyertainya, saya cadangkan kaji dahulu
tentang GDI, bagaimana mereka beroperasi. Anda boleh cari sendiri
maklumat di internet mengenai GDI.

Disini saya cuba
terangkan serba sedikit siapa GDI dan bagaimana boleh buat duit dalam
GDI.

GDImerupakan
sebuah kompani menyewakan tapak domain untuk sesiapa sahaja yang ingin
memiliki website sendiri. Perniagaan menyewakan tapak domain merupakan
perniagaan yang sangat besar sekarang ini. Kerana setiap hari berpuluh
ribu pengguna diinternet mendaftar dimana-mana kompeni yang menyediakan
tapak domain untuk mereka memiliki website sendiri. Untuk anda yang
kurang faham, untuk membolehkan website kita boleh dilihat oleh seluruh
dunia, kita perlukan tapak domain. Contohnya macam kita buat kueh,
kalau kita nak niagakan kueh kita, kita perlukan tapak seperti warung
atau restoran untuk menjual kueh kita. Macam itu juga tentang website.

Apa perbezaan
antara GDI dan web hosting kompani yang lain.

Dengan web
hosting compani yang lain:
1. Jika sesorang ingin membina website sendiri, mereka perlu membayar
sewa tapak selama setahun dan yuran pendaftaran domain.
2.
Selepas membayar, kena tunggu sehari atau dua, barulah mereka boleh
hantar website mereka ketapak tersebut, barulah orang lain boleh tengok
website kita.
3.
Kebanyakkan warung yang menjualkan kueh kita tidak mengajarkan macamana
nak buat kueh tersebut. Mereka tolong jualkan sahaja. Sama seperti
kebanyakkan web hosting yang lain, mereka tidak ajar macamana nak buat
website.
4. Kalau kita ceritakan kebaikkan web hosting yang kita
sewa itu kepada rakan yang lain, dan sekiranya mereka juga menyewa
tapak tersebut, kita tak akan dapat upah apa-apa.

Dengan GDI.
1. Jika anda mendaftar dengan GDI, anda tak perlu bayar apa-apa dahulu
sebab mereka bagi 7 hari percuma.
2.
Anda tak perlu bayar setahun, anda boleh bayar setiap bulan harga sewa
tapak sebanyak RM35 sahaja dan boleh potong pada bila-bila masa jika
anda tidak suka.
3. Website anda boleh diaktifkan serta merta, tak perlu tuggu sehari
dua.
4. Terdapat acuan bagaimana membuat website secara Percuma.
5. Dan yang paling penting, kalau anda ajak orang lain menyewa tapak
web di GDI, anda akan mendapat komisyen.
6. Anda boleh gunakan website anda untuk apa jua perniagaan, mungkin
anda buat online bisnes, vemma, ceramik, forex, clickbank, jual
barangan kesihatan, jual beli kereta, jual beli rumah, jual makanan
segera, barangan antik, software, apa sahaja tujuan anda, kan itu
website anda sendiri yang berbayar.

Bagaimana boleh
buat duit dengan GDI ini?
Saya
rasa, inilah tajuk dan tujuan anda melawat web saya ini. Saya harap
anda dapat tumpukan perhatian setiap ayat yang saya tuliskan disini.

GDI
akan memberi komisyen jika kita mengajak orang lain menyewa tapak
domain disini. Sebab itu kebanyakkan orang, termasuk saya menyertai GDI
bukannya untuk memiliki web sendiri, tapi nak dapat komisyen sahaja.
Sebab itu saya tak berapa kisah dengan web saya tersebut, saya biarkan
sahaja tak terusik, tapi saya masih bayar RM35 setiap bulan. Kalau saya
tak bayar nanti saya tak dapat komisyen.

Mengikut
pengalaman saya, yang sering menjadi
penghalang orang menyertai GDI adalah pembayaran sewa tapak domain
sebanyak RM35 setiap bulan ke GDI. Sebab pembayaran tersebut dilakukan
melalui kredit kad atau debit card.. Jadi sesiapa yang tak ada kredit
card, bolehlah memohon debit card. EON Bank ada,
affin-bank ada, banyak bank yang bagi debit card, Satu perkara saya
yakin anda tak mungkin jadi miskin dengan membayar RM35 setiap bulan,
berbanding apa yang mungkin anda dapat dari GDI. Kalau pakai debit kad
kan kita tak tersangkut dengan hutang bank. Debit card kalau ada duit
boleh guna, tak ada duit..............kena carik la. Kenapa mereka pakai
kredit/debit card, sebab ini program affiliate ini boleh disertai oleh sesiapa
didunia ini, asalkan ada internet
dan kredit/debit kad, kan mudah, untuk kita sponser sapa2 sahaja dari negara
mana sekali pun untuk menjadi downline anda. Sebab itu downline saya ada
diseluruh dunia, autralia, US, bahrin, negara yang saya sendiri nak sebut pun
tak tau, itu kelebihannya.

Satu lagi
petua, jika anda sudah menyertai GDI, jangan jauhkan diri anda upline,
selalu contact mereka, adatlah cara orang baru nak belajar, jangan
belajar sorang-sorang, perkara ini selalu dilakukan oleh orang yang
gagal. Anda jangan jadi begitu. Saya boleh bayangkan apa akan terjadi
dengan saya dahulu jika dari peringkat awal lagi saya sering mendekati
upline saya. Mungkin pendapatan saya sekarang ini berlipat kali ganda
berbanding sekarang. Kerana anda sebenarnya memerlukan seseorang untuk
memendekkan masa belajar.

Kelebihan
yang ada pada GDI.

1. GDI menceburi bidang
yang sangat cerah dimasa akan datang, dan kita boleh berkembang
bersama-sama mereka.
2. Market anda terlalu
luas, anda boleh mempromosikan diseluruh dunia bukan setakat di
Malaysia sahaja.
3. Cara untuk mempromosi
begitu mudah, hanya dapatkan nama dan email address, sudah cukup untuk
anda membuat promosi.
3.
GDI tidak pernah menghadapi apa jua masalah didalam pembayaran komisyen
kepada kita. Sudah 10 tahun mereka beroperasi, tidak pernah ada apa2
komplen setakat hari ini. Ini sifat-sifat kompani yang perlu kita
bergabung, bukan kompani yang tak tahu hujung pangkal, tak tahu siapa
CEO dia, tak ada bangunan langsung, gah setahun dua, lepas tu hilang
entah kemana, atau pun diharamkan oleh kerajaan.
4. Anda boleh buat
promosi dengan hanya duduk didepan komputer sahaja. atau anda masih
boleh buat cara off line. Dua -dua boleh mendatangkan hasil.
5.
Yang bagusnya, anda tidak perlu bersusah payah menyuruh ahli network
anda untuk maintain tiap-tiap bulan, selagi dia memiliki website
tersebut, selagi GDI potong sewa bulanan mereka, selagi itulah kita
akan dapat 10% daripadanya, kalau mereka sewa selama 10 tahun, maka SETIAP
BULAN selama sepuluh tahunlah kita akan dapat hasil.

Saya ingatkan perniagaan
ini
bukan skim cepat kaya, bukan join hari ini boleh kaya esok, kalau itu
yang anda cari, anda masuk kelaman web yang salah. Laman web ini saya
tujukan pada sesiapa yang jujur dan iklas untuk menyelesaikan masalah
kewangan mereka, kerana saya dah lalui peringkat permulaan dalam GDI,
sudah buat silap beberapa kali membuat cara promosi yang salah, banyak
kesalahan itu dan ini, tetapi akhirnya berjaya juga mendapat komisyen
yang melebihi gaji seorang pengurus disesebuah kilang, itulah perkara
dan pengalaman yang ingin saya berikan kepada anda yang benar-benar
ingin mencotohinya.

Sekian Terima kasih
Mazelan Abas
0122856223

Disini saya telah siapkan beberapa link untuk membantu anda menjana pendapatan
melalui GDI.

1. Jika anda hanya ingin mendengar video penerangan dalam bahasa melayu
mengenai apa itu GDI bolehlah melawati website saya ini:
http://tutorialgdi.ws/gdi.html

2. Jika anda ingin mempelajari cara membuat website dan mempromosikan website
anda, boleh lawati websaya ini. Web ini saya buatkan untuk anda
secara percuma kerana saya seperti anda dulu, nak belajar buat web semuanya
kena duit, pergi kursus buat website kena duit tapi tak pandai pun, beli ebook
macam2 pun tak pandai jugak, mungkin kerana saya ni memang susah nak belajar,
bengap sikit, bukan salah kursus dan ebook tadi, jadi bila dah mula tahu buat
website, saya buatkan satu untuk anda, percuma sahaja, belajarlah sampai
pandai, tak perlu bayar apa2. Subscribe dahulu kelaman web saya ni dan saya
bawa anda terus ke website training online saya, dan jgan lupa sahkan didalam
email anda sebab saya akan hantar setiap hari maklumat baru tentang
ilmu marketing secara online.
http://tutorialgdi.ws

3. Kalau ada sesiapa yang nak terus menyertai GDI, dan ingin saya bantu mana
yang terdaya, boleh daftar terus disini untuk mendapatkan kelebihan
7 hari percuma, maksudnya, pada sesiapa yang dah tahu buat website, tak perlu
bayar apa selama 7 hari dan dah boleh tranfer serta merta untuk
publish website anda. Tetapi jika anda masih belum tahu membuat website, saya
cadangkan boleh tiru macam saya, tak hiraukan sangat pasal website tu,
boleh minta tolong saya buatkan website promosi gdi dalam bahasa melayu,
(bahasa inggeris memang GDI dah siapkan dan bagi free), tetapi tumpukan
perhatian untuk buat program affiliate GDI, promosikan sesuka hati dan banyak2,
ajak orang sewa tapak web di gdi, lantak lah walau pun kita tak reti lagi
buat website, sebab kalau ada yang masuk kita dapat hasil setiap bulan, kerja
sekali, hasil selama-lama kawan tu sewa tapak web di GDI.
Kalau nak daftar terus boleh daftar disini
Klik untuk daftar.

4. Kalau sekadar nak lihat perbincangan dan forum mengenai GDI bolehlah melawat
di
http://tutorialgdi.ws/forum.html

5. Kalau ada yang benar2 nak menghadiri kursus belajar buat website dan
marketing online, saya ada buat kursus setiap hari di PJ, tetapi saya tak ambil
ramai-ramai, hanya maksima 4 orang sahaja satu sesi. Sebab dulu saya sering
memberi kursus hingga berpuluh satu sesi, tapi bila maklum balas saya
dapati hampir 80% tidak benar2 memberi manfaat kepada para peserta, jadi saya
stop, hanya ambil sikit-sikit satu sesi, jadi saya dapat memberi fokus
kepada anda, biar anda dan saya puas hati, balik boleh buat website sendiri,
tak payah2 nak upah orang lagi. tak payah nak bergantung pada website
orang lagi, boleh buat sendiri. Itu sebabnya saya tak mahu ambil ramai2. Jika
ada yang berminat saya mengenakan kos yang paling murah, cuma RM200
selama dua hari penuh. Jika ada yang berminat sila booking masa anda terlebih
dahulu:
http://tutorialgdi.ws/iklansm/

Mazelan Abas
0122856223