Good night. I need to create a RSS reader program in Gambas. Explaning: i need
to create a database with the news of the last 15 days, and put it on a
database. The RSS readline is exactly i need. How can I access a RSS server,
download the news and put it inside a database? Well, if anyone could help me
just access and fill a listview with the readline is the first step for my
program.
Boa noite, Eu preciso criar um leitor de RSS em gambas. Explico: eu preciso
criar um banco de dados com notícias dos últimos 15 dias e gravá-los em um
banco de dados. A forma como um RSS é apresentado é ideal para meu trabalho. O
que eu preciso é acessar esse servidor e baixar as notícias pra gravar em banco
de dados. Se alguém puder me ajudar apenas a conectar, o resto fica fácil.
Obrigado!!!