Ha Anton,

Anton wrote:

laatste vraag hoe kan ik ene functien=knop toevoegen zoals bijvoorbeeld OK
of clear screen

Bedoel je het document sluiten?
Onderstaande doet dat. En het laat in ieder geval zien hoe je een knopje maakt enzo.

1) Macro plaatsen:
Extra|Macro|Beheren|OOo Basic
Huidige document selecteren, daarin bibliotheek Standaard.
Dan klikken op Nieuw, en Module1 invoegen
Daarin bijgaande stukje plakken.

'=====
Sub CloseThisDoc
        Dim oDoc as object
        Dim sRes%
        oDoc = thisComponent
        If (oDoc.isModified) Then
sRes = msgBox ("Wilt u de wijzigingen in het document opslaan?" , 35)
                If sRes = 6 then
                        oDoc.Store
                ElseIf sRes = 2 then
                        exit sub
                End if
        End if
        oDoc.Close(true)
End Sub
'=====
Terug naar je document.
Even opslaan.

2) Werkbalk besturingselementen openen
Klikken op Knop en er dan een in je werkblad slepen
In het contextmenu van de knop kiezen voor 2e item: Besturingselement
Tweede tabje: gebeurtenissen
Aan muisknop losgelaten moet je een macro hangen
... klikken en dan Toewijzen (even wachten)
Daar in de lijst je macro selecteren.
Eventueel andere eigenschappen instellen, zoals het opschrift.

3) Nu even oppassen:
Op de werkbalk staat een knop Ontwerpmodus aan/uit (driehoek/lineaal/pen-icoontje).
Je moet dus zorgen dat dat uitstaat, anders 'werkt' je knop niet.

Nu even eerst je bestand eerst opslaan :-)
En dan je knopje testen ...

vr. groet,
Cor



--
Cor Nouws
www.bsooo.nl - www.nouenoff.nl
Free your files

---------------------------------------------------------------------
To unsubscribe, e-mail: [EMAIL PROTECTED]
For additional commands, e-mail: [EMAIL PROTECTED]

Antwoord per e-mail aan