"Joop B. Buker" <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> Onderstaande mede n.a.v. het bericht van gisteren "Dit kan niet waar
> zijn" ook van Johan.

Dit verband ontgaat me?

> Ik ben geabonneerd op lijsten [...] dagelijks vliegen er
> verscheidene berichten binnen als onderstaand van Johan over OOo.
> Dat zijn geen kleine puntjes over niet lekker werkt in OOo of wat
> onduidelijk is.

Hoho! Voor de duidelijkheid: Windows komt altijd in een
standaardinstallatie. Als je een standaardinstallatie van Linux hebt,
heb je deze problemen ook niet. Alleen wanneer je gaat klooien (zoals
ik dat graag doe) loop je verhoogde risico's. Ga jij maar eens in
Windows XP allerlei non-standaard tools en drivers installeren, ik
garandeer je dat je dan verder van huis bent!

Kortom, trek je niet teveel aan van dit soort meldingen, ze zijn niet
bedoeld voor 'gewone' simpele gebruikers, die er doorgaans ook geen
last van zullen hebben.

> Dit soort installatieproblemen, waar ik steeds over lees, zijn voor
> mij - een eenvoudige gebruiker - DE reden om linux steeds maar weer
> uit te stellen, nu maar weer naar het eind van het jaar. Ik moet ook
> productie maken, dus veel tijd kan ik er niet voor vrijmaken

Overschakelen van een productieomgeving van Windows naar Linux vereist
planning en een gedegen aanpak. Dat is niet iets wat je zomaar even
doet.

Dat je als particulier of hobbyist zomaar gaat spelen met Linux is
iets anders. Dat kan gemakkelijk en betrekkelijk risicoloos. Denk bv.
maar aan de vele live-CD's van Linux die er zijn, en die je
probleemloos en zonder enig gevaar dingen te vernaggelen kunt draaien.
Ook zijn er (aanrader!) VMware kits beschikbaar waarmee je in een
virtuele omgeving echte Linux systemen kunt draaien, om uit te
proberen. Probeer dat maar eens met Windows...

-- Johan

PS: Als ik me abonneer op de Windows XP lijst, of op de Windows Vista
loopt het me ook erg snel dun uit de broek van wat ik daar zo allemaal
hoor.

---------------------------------------------------------------------
To unsubscribe, e-mail: [EMAIL PROTECTED]
For additional commands, e-mail: [EMAIL PROTECTED]

Antwoord per e-mail aan