Selamlar,

Gürer Özen wrote On 08-02-2007 13:57:
> Bunun faydalý olacaðý bir senaryo var mý? Bir depoyu yanlýþlýkla doðrulamasýz
> ayarlayýp öyle unutmak gibi durumlar olabilir. Ýmzasýz yada anahtarý
> eklenmemiþ olan imzalý paketler için her durumda uyarý vermesi daha
> problemsiz bence.

Anahtar girilmediði için ya da buna benzer bir nedenden dolayý (yani
varolan anahtarla kimlik gerçekten doðrulanamadýðýndan deðil) kimlik
doðrulamasý baþarýsýz olan depolar için sürekli "deponun kimliði
doðrulanamadý" uyarýsýný alan kullanýcýlar sýkýlmasýn diye böyle birþey
düþünmüþtüm. Böylece kullanýcý "yeter artýk, bu depodan gelen
kabulümdür" diyebilirdi. Þimdi bakýnca kendim yazýp kendim yönetmiþim
senaryoyu diyebiliyorum :) Tabii tasarýmý böyle þeylere mahal vermeyecek
þekilde yaparsak sorun yok.

Burdan yola çýkarak:

 == Depo Gereksinimleri ==

+ Ýmzasýz depo kullanmak da mümkün olmalý (mý) dýr.

> Þunu gözden çýkarmamak lazým, sisteme kurulan herhangi bir paket, sistemdeki
> herhangi bir dosyayý istediði gibi deðiþtirebilir. O yüzden bir takým
> paketlerin geldiði kaynaðý kriptografik yöntemlerle doðrularken, diðerlerini
> hiç bakmadan kurmak pek garip bir þey olacak.

Doðru aslýnda.. Yukarýda belirttiði imzasýz depo kullanma da bunun gibi
birþey. Bu konuda tartýþmalýyýz ama bildiðim kadarýyla çoðu daðýtým
bunun kararýný kullanýcýya býrakýyor.

Ýyi çalýþmalar,

--
Pýnar Yanardað (PINguAR)    (`.-,')