Selam,

Konuþulduðu üzere Contrib'in ne durumda olduðunu, neler yapýldýðýný açýklamaya
çalýþacaðým, eksikler olabilir. Lütfen Contrib hakkýndaki sorunlarý,
görüþleri vs. dile getirmekten kaçýnmayýn.

Ýlk iþ olarak paketçisi olmayan tüm uygulamalar silindi. Eksik baðýmlýlýðý
olan, denenmeyen, paketlenmiþ olmak için paketlenen gnome kütüphaneleri ve
uygulamalarý kaldýrýldý. Yerine gerekli olan, maintain edilebilecek paketler
geldi.

RelaxNG validation sorunlarý büyük oranda çözüldü, yine eksikler olabilir.

Silinen paketlerin listesini daha once vermiþtim, eklenen paketlerin de bir
listesini bu baþlýða cevap olarak göndereceðim.

Var olan sorunlarýn en tartýþýlaný ise devel'de olup, 2007'ye alýnmayan ve
Contrib'de bir pakete baðýmlý olan paketin Contrib içerisinde tekrar
edilmesi. Bu konuda bence bir sakýnca yok (tabiki ABI/API bozmadýðý sürece,
ki bu gibi durumlara bakýlýyor.). Contrib 2007'nin devamý niteliðinde
olduðunu için ve kullanýcýda sadece 2007 ile Contrib deposunun olduðunu
varsayarsak 2007'de bulamadýðý bir paketi Contrib'den kuracak ve her þey
normal olacak.

Bu soruna baðlý olarak, daha once dile getirdiðim gibi, Contrib'de bulunan
XML-Simple paketi sürüm güncellemiþ, eski arþiv dosyasý silinmiþ ve
güncellenmek zorunda kaldým. Ancak bu güncellenen sürüm XML-SAX paketinin
güncel sürümünü istiyor ve güncellenmemiþ. Yapýlan tartýþmadan ötürü bu
paketi Contrib'e almadým, 2007 için bekledim ancak 1 haftadýr bir çalýþma
yok.  Eðer 2007 devamý olarak gidiyorsak, kullanýcýdan ihtiyacý olan uygulama
için 1+ hafta beklemesini söyleyemeyiz. Bunun çözümünün de paket tekrarý
olduðunu düþünüyorum. Fazla paketin de tekrar edildiði sanýlmasýn,
yanýlmýyorsam sadece 3-4 tane. "Atk" paketi de ayný þekilde.

Devel altýnda haftalardýr yatan ve ne yapýlacaðý kararlaþtýrýlamayan PEAR-*
paketleri 2007'ye alýnmayacaksa, ya mod_php'ye built-in pear desteði tekrar
gelecek, ya da bunlarý Contrib'e taþýyacaðýz.

Son olarak contrib bileþen sorumlularýný belirlemek kalýyor.
Ben "desktop.xfce4", "desktop.gnome", "programming.libs"
ve "programming.languages" bileþenlerini alýyorum. Lütfen diðer
arkadaþlarýmýz da altýndan kalkabilecekleri bileþenleri alsýnlar. Özellikle
yeni arkadaþlarýmýzýn fazla bileþen almamalarýný öneriyorum.

Saygýlar,
Eren

Cevap