On Saturday 05 May 2007 14:05:09 Doruk Fisek wrote:

>  Kök sistem için rezerve edilecek standart bir miktarýn belirlenmesi
> (örneðin 100 MB), Yalý'nýn disk bölümleme sýrasýnda biçimlendirdiði kök
> disk bölümüne buna gore %'yi ayarlamasi; kalan /home ve benzeri disk
> bölümleri için de hiç rezerve alan ayrilmamasi bana mantikli gözüküyor.

Belgesinde, bu kýsmýn, normal programlar diske yazamaz hale geldikten sonra,
root olarak çalýþan syslogd gibi servislerin iþlevlerini sürdürebilmeleri
için ayrýldýðý yazýyor.

Buna göre deðerlendirince 100 MB bana da gayet yeterli geldi.

Bu boyutlarýn % olarak verilmesi de çok yanlýþ bu arada, swap gibi bir þey bu
sonuçta, belli bir boyutu aþýnca iþlevi yok, diskle birlikte artmaya devam
etmemeli.

Cevap