11 Nisan 2011 Pazartesi günü (saat 14:57:02) H. İbrahim Güngör şunları
yazmıştı:
> [...]
>
> Konu teknik listesinde açıldı ama geliştiriciyi ilgilendirdiğinden buraya
> yazıyorum:

> Bizim /etc/samba/smb.conf dosyasında "usershare max share" tanımlı olmadığı
> için net usershare kapalı diyor. Neden açılmadığını bilmiyorum, ilgilenen
> olmadı veya bunu destekleyen arayüz olmadığı için açılmadı. some big
> okazyons.

> net usershare, root olmadan samba paylaşımı yapmaya yarayan ama diğer
> yönteme göre daha az güvenli olan bir paylaşım. Bunu açan sadece Ubuntu
> var benim gördüğüm, o da Nautilus'a eklenen bir özellikten dolayı kolay

Evet Gnome da kullanıyormuş aynı özelliği, KDE de aynı nedenden kullanacak
işte.

> usershare'i açacaksak dediğin gibi /var/lib/samba/usershares dizini
> oluşturulup yetkisi 1770, grup sahipliği de users yapılmalı. users grubuna
> dahil tüm kullanıcılar herhangi bir yetkiye gerek olmadan paylaşım
> yapabiliyor olacaklar.
>
> KDE 4.6.1'de Dolphin'de paylaştır seçeneğini göremediğim için arayüzden
> deneme şansım olmadı. Benim fikrim bu desteği açalım yönünde.

Tamamdır, açalım o halde. Ben de 4.6.2'de, KDE'ye strict dep olarak yazayım
samba'yı. Bir de ben önceki mailde yamanın 4.6'ya girdiğini söyledim sanırım,
aslında yama 4.7 içindi ve biz yamayı Kubuntu'dan almıştık. Böyle de
yalancıyım.

--
Gökçen Eraslan