On Thu, 21 Apr 2011 17:12:25 +0300
Necdet Yücel <necdetyu...@gmail.com> wrote:

> Selamlar,
>
> 21 Nisan 2011 16:42 tarihinde Mehmet Emre Atasever <me...@pardus.org.tr>
>
> İyi niyetli ve gayretli çalışmalarını takdir ediyorum ama çalışma
> yöntemin özgür yazılımlar için nasıl yapılmamalı şeklinde bir başarı
> öyküsü bence. Herşeyi yerelde tutarak bizim projenin gelişim sürecini
> görmemize izin vermediğin gibi, başkasıdan yardım, fikir, düzeltme de
> alamadın. Keşke böyle yapmasaydın.

Öncesinde playground uma commit ederek çalışmaları yürütüyordum. pisi'de
yaptığım lokal değişiklikler sebebiyle, ismail.py'nin commitlerimi kabul etmedi
ve maalesef çalışmaların son kısımlarını commitleyemedim. Pisi için yapılmasını
istediğim kısımları Fatih'e bildirdiğimde 2011 için fazla mesai yapar
durumdaydı ve ARM için pisi'de yapılması gereken değişiklikler ile ilgili,
işlerin yoğunluğunun azaldığı bir zamanda ayrıntılı düşünülmesi gerektiğini
söyledi. Fatih'in yoğunluğu askere gidene kadar da bitmedi.

2011 öncesinde ARM ve 8086 kaynak paketlerini birbirlerinden tamamen farklı
olarak düşündüğümüzden, mimari bağımlı paketleri hiç almadan playgroundumda
ufak bir depo oluşturdum [1]. PARM belirli bir olgunluğa erişip ayrı bir depo
olarak açıldığında, iki farklı deponun bakımının çok fazla vaktimizi
alacağından ötürü depoları birleştirme yoluna gittim.

Kurumsal 2 PARM sürümünün gelişimi şeffaf bir şekilde olmadı, bu konuda
eleştirilerinizde haklısınız. Buradaki asıl hatam sorunları yanımdaki
insanlarla yüzyüze tartışmak oldu, ilgili sorunları geliştirici listesinde
konuşmuş olmalıydık. Bu konuda ofiste de birkaç kez uyarılmama rağmen
belgelendirme ve insanları çalışmalar hakkında bilgilendirme, geliştirici
listesinde aktif olma gibi konuları hep erteledim. Hatalı olduğumu kabul ediyor
ve özür diliyorum.

2011 PARM sürümünü, belgelendirme ve Kurumsal 2 PARM sürümünün kalan
paketlerinin tamamlanmasıyla birlikte başlatmayı hedeflemekteyiz. Bu sefer
bootstrap'tan itibaren bütün süreç ya geliştirici listesinden ya da ARM için
oluşturulacak başka bir listeden devam ettireceğiz.

[1] http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/memre/armv7l/obsolete/corp2/

--
~ @memre <Mehmet Emre Atasever>
__EOM