Pazartesi 25 Nisan 2011 günü (saat 11:03:30) Meltem Parmaksız şunları
yazmıştı:
> Author: meltem.parmaksiz
> Date: Mon Apr 25 14:03:30 2011
> New Revision: 117772
>
> Added:
>    2011/devel/programming/language/ocaml/ocaml/files/ocaml-3.12.0-rpath.pat
> ch 2011/devel/programming/language/ocaml/ocaml/files/ocaml-cflags.patch
> Removed:
>    2011/devel/programming/language/ocaml/ocaml/files/ocaml-3.11.0-rpath.pat
> ch Modified:
>    2011/devel/programming/language/ocaml/ocaml/actions.py
>    2011/devel/programming/language/ocaml/ocaml/pspec.xml
> [...]

ocaml paketini bump edince, kdeedu paketindeki kalzium uygulaması (ki kendisi
bir ocaml modülü olan facile'yi kullanıyor) derlenmez oldu:

File "/var/pisi/kdeedu-4.6.3-51/work/kdeedu-4.6.3/kalzium/src/solver/chem.ml",
line 1, characters 0-1:
Error: /usr/lib/ocaml/facile/facile.cmi
is not a compiled interface
make[2]: *** [kalzium/src/chem.cmx] Hata 2

Bunun nedeni de, ocaml sürüm atladığında, ocaml'a bağlı facile paketinin
kırılmış olması. Bu daha önce de olmuştu (Faik yükseltmişti paketi), her ocaml
yükseltildiğinde, *ters bağımlılıklarının yeniden derletilmesi* lazım.

Zaten ocaml paketinde şöyle bir uyarı yazmıştım ben arşiv tagının oraya:

        <!-- Caution! Updating this package to a new version, may break ocaml
modules like facile. Modules need to be recompiled to resolve this. Also,
errors like below are indications of this situation:
        -->

Dolayısıyla ocaml'ı güncellerken biraz daha dikkatli olalım. Ben şimdi facile
paketini hallediyorum, kalan ters bağımlılıklara da bakabilirsen güzel olur
Meltem.

--
Gökçen Eraslan