04 Haziran 2011 Cumartesi günü (saat 05:36:04) Mehmet Özdemir şunları
yazmıştı:
> Deneme amaçlı kurduğumuz git deposuna şu[1] adresten erişebilirsiniz.

Herkesin eline sağlık.

> Git ile ilgili baya bir tartışma konusu var. Birlikte bakalım bunlara.
> # 1
> Git deposunun yapısı nasıl olacak? Git deposunda sadece uludag projeleri mi
> olacak yoksa paketler de olabilir mi? Mevcut projelerin aktarımı nasıl
> olacak, kim yapacak?

Paketler deposu için git geçişi için daha erken olduğunu düşünüyorum. Şimdilik
uludag deposundaki bazı projeler önem ve kullanım ölçülerine göre git deposuna
aktarılabilir. Buradan elde ettiğimiz tecrübeyle diğer projelerinde geçisini
tamamlayabiliriz.

> # 4
> Kullanıcı depo adreslerinin yapısı nasıl olacak. Mesala,
> git.pardus.org.tr/mehmet/me.git gibi mi olacak yoksa
> git.pardus.org.tr/developers/mehmet/me.gitgibi mi olacak?

KDE clones altında isimlendiriyor bizde bunu kullanabiliriz, developers tagı
bana biraz uzun geldi :)

> # 5
> Projeleri geliştirirken branchler/personal branchler ile mi yoksa forklanan
> projeler ile mi çalışılacak? Yani bir projede çalışan ve kendisine bir
> görev verilen geliştirici arkadaş projeyi forklayıp mı çalışcak yoksa
> sunucuda/yerelde açılan bir branch'te mi çalışacak ya da personal branch mi
> vereceğiz bu arkadaşa?

GIT deposundaki her bir projenin altındaki branchlar sürüm ya da özellik
tabanlı olmalı. Örnek olarak; git.pardus.org.tr/yali.git altında sadece aktif
olarak sürdürülen 2011.1, Kurumsal2 branchlar olmalı, benim, Renanın ya da
Çağların branchları olmamalı. Projeye  özellik eklemek isteyen herkes kendi
forkunda ekler ve sonra push eder yada pull request gönderir. Buradaki sıkıntı
yapılan değişikliğin kim tarafından ve nasıl  depoya yansıyacağı. KDE ve
Anaconda' da değişiklikleri review mekanizması üzerinden yürütüyor ve
değişikliği yapanlar kendileri uyguluyor. Şimdilik depo üzerinden sadece proje
liderlerine yetki verip yapılan değişiklikleri çekmesi yolunu seçebiliriz.

Mete Alpaslan