On Thu, Oct 27, 2011 at 09:40:24AM +0300, Gökhan Özbulak wrote:
>Quiz'den vazgeçmesek, aday için başta ne bilmesi gerektiği ile ilgili bir
>temel oluşturuyor, bilmese de araştırarak öğrenmiş falan oluyor, iyi bir
>oryantasyon diye düşünüyorum. Soruları güncelleyebiliriz belki.

Ne bilmesi gerektiğini ona zorla Quiz yaptırarak öğretiyorsak bir yerlerde sorun
var demektir. Ben adayın bazı şeyleri kendi öğrenmesi, araştırması, zamanla
bizlere sorması ve adım atmasını beklerim. Zaten kendi yolunu bir süre sonra
öğreniyor ve buluyor.

Şu ana kadar gördüğüm tüm linux dağıtımlarında hep referans sistemi tarzı
mekanizmalar vardır. İlgilenenler bir süre sonra kendini belli ediyor ve
sonrasında resmi bir geliştirici "Ahmet diye bir arkadışımız var, sizin de
gördüğünüz gibi bir kaç haftadır hede ve höde ile uğraşıyor, geliştirici olması
taraftarıyım" diye bir şey yazıyor.

Geliştirici olanlar hep kendini belli edenler, araştıranlar ve bir süre sonra
ortaya bir şeyler koyanlardır. Bırakalım su aksın ve onlar bizi bulsun. Yoksa
şimdiki durumdan bir adım ileriye gidemeyiz. O kadar geliştirici adaylığı var,
herkes geliştirici olmak için başvurdu ama sundukları şeyler ya hiç yok ya da
çok az. Diğer yönden geliştirici başvuruluğuna başvurmayan, ama
resmi/gayriresmi yollardan katkı veren bir sürü insan var. Asıl geliştirici
bunlar işte, geliştirici hesabına "öylesine" başvurmuş insanlar değil.

--
Fatih Arslan