MAALESEF TANIMA FIRSATIM OLMAMIŞTI İLHAN ARSEL BEYEFENDİYİ.EGER DEDİĞİNİZ
KADAR

BÜYÜK BİR AYDIN İSE TÜRKİYE BİR IŞIĞINI DAHA KAYBETTİ.KARANLIKTA KALDIĞIMIZ BU
GÜNLERDE (BAŞIMIZDA BİRDE AMPUL BELASI VARKEN) BİR GÜNEŞİMİZİ DAHA KAYBETMİŞ

BULUNMANIN ÜZÜNTÜSÜNÜ İÇİMDE HİSSETTİM. TÜM TÜRK MİLLETİNİN BAŞI SAĞ OLSUN.

    BEYEFENDİMİZ MEKANINIZ CENNET OLSUN.

Bilenler Bilir........
Hiç Onun Kitaplarını Karıştırdınız mı?
Kitaplarını Biliyormusunuz..?

Ben sevgili dostumu, mentorumu kaybettim. Türkiye, yiğit bir aydınını.
Seneler önce Kanada'da yasarken bir gün ablamdan bir paket geldi, içinden
kitaplar çıktı Bir tanesinin isminin Şeriat ve Kadın olduğunu görünce
sinirlendim. çünkü ablam, benim bu konudaki düşüncelerimi bildiği için arada
bir değişik kesimlerden çıkan kitapları yolluyor ve bunlar da beni epey
sinirlendiren kitaplar oluyordu - örneğin kadınlar deve üstünde iken bile
eslerinin cinsel isteklerine hayır dememelerini savunan Demircan'in kitabi
gibi... Yazarinin kim olduğuna dahi bakmadan hemen ablama telefon ettim, ve
"Beni sinirlendirmek çok mu hoşuna gidiyor?" dedim. Sasirdi, "Yazarına bakmadin
galiba" dedi. Yazarı Prof. Dr İlhan Arsel di.

Herkesin anlayabileceği dilde ve Islam dininin "ulu" kabul ettiği kaynaklara
dayanarak, onlar referans alınarak, şüpheye sebep olmayacak şekilde yayın ismi,
yazarı, cildi, sayfa numarasına kadar verilerek yazılmış olan bu kitabi bir
solukta okudum. Sonra aldım, Montreal'de bulunan bir universitenin kitapligina
gidip gunlerce bu kitabi capraz referans okudum. Cocuklugumdan beri bana ters
gelen bir cok dogmanin sebeplerini ilk defa ogrendim. Uzerimden bir yuk
kalktigini hissettim, rahatladim.

Eve doner donmez ilk isim Ilhan beyin evine telefon etmek oldu. Ve dedim ki
"Ilhan bey, babam bizi el opturmeden buyuttu. Sadece sizden yasli olduklari
icin insanlara sayginizi teslim etmeyin, sayginizi haketsinler, ondan sonra
ellerini opun! derdi.. Keske su anda yakininizda olsaydim da beni bu denli
rahatlatan kitabin yazarinin ellerini defalarca opseydim." Yil 1987.

O gunden gecen haftaya kadar Ilhan bey ile yuzlerce sohbetimiz oldu,
yazismalarimiz oldu. Hatta Aydin ve "Aydin" adli kitabinin ilk editini de yapma
sansina sahip oldum. Dusunebiliyor musunuz, Ilhan Arsel gibi bir devin kitabini
ilk okuyan iki kisiden biri olmak ne buyuk mutluluktur!

Ilhan Arsel, aydin durustlugune ornek gosterilmesi gereken bir insandi.
Dogrulara arastirmadan varmanin mumkun olmadigini, ama bilinenin mutlaka
paylasilmasi gerektigini soylerdi.

Ilhan Arsel, tanidigim en yigit insanlardan biriydi. Dogru bildigini
paylasabilmek icin de, basina konan fetvalara, devamli gelen hakaret ve
tehditlere aldirmadan arastirmalarini yapmaya, yazmaya, yayinlamaya devam etti.

Ilhan Arsel, tanidigim en gozu tok insanlardan biriydi. Dusunun, Ilhan bey'in
50 sene once bulundugu konuma gelebilmek icin vatanini, anasini, bacisini
satanlarin oldugu bir dunyadan cikan Ilhan Arsel, o konumun getirdigi butun
nimetlerden vazgecmis, kitaplarini yazabilmek icin gonullu bir surgun hayati
yasamistir. Seriat ve Kadin adli kitabinin tum geliri, yoksul kiz cocuklarinin
okumasi icin harcanmaktadir.

Neden kiz cocuklari? Cunku, kiz cocuklarina ogretilmesi gereken sadece yun
egirmek, erkege hizmet etmek degildir. Ilhan Arsel, kitaplarinda da bahsettigi
gibi, Ankara Universitesi'nde ders vermeye baslayana kadar, bircok Turk erkegi
gibi (hele onun yetistigi cagi dusunun), kendisinin kadin kismindan ustun
oldugu dusuncesine inandirilmis ve Ankara Universitesi'ndeki kiz ogrencilerinin
hic de kendisininden daha az zeki olmadigini gorunce, sorgulamaya ve seriat
hukukunu incelemeye baslamis.

Ilhan bey, hayatimda tanidigim en beyefendi insanlardan biriydi. Kendisini
bunca zamandir tanimama ve cok yakin dost olmamiza ragmen bana bir kere ismimle
hitap etmemis, daima Hanim ekini kullanmis, olaylar, makaleler, kitaplar
hakkinda dusuncelerimi sorup gercekten ogrenmek istemis, kendi dusuncelerini
aktarmistir. Ben, hic bir sekilde Ilhan Arsel'in seviyesinde bilgi sahibi
degilim, olmam da mumkun degildir. Fakat o, bana bunu hic hissettirmemis,
aksine dusunce esitiymisim gibi davranmistir. Bu tavir, isimlerinin onune iki
uc harfi ekleyince kendisini Aydin sanan ama gercekte "Aydin" olanlarin asla
beceremeyecekleri bir tavirdir.

Ikide bir "aydinlar soyle dedi", "aydinlar boyle yapti" diye Aydin olmaktan
degil nasibini almak, Ilhan Arsel'in tirnak icinde tanimladigi "Aydin" dahi
olamamis aydinciklardan bahsedilen ulkemizden  Ilhan Arsel gibi dev bir AYDIN
gecti, farkina varanlarin başı sağolsun.

Neriman Yüce - Bağımsız Gündem - Okur Postası