Yılmaz Özdil: Uzun adamın kısa hikayesi

​2002…

Yeni Şafak gazetesine anlattı:
*“İlkokulda harçlığımı çıkarmak için kağıtlı şeker satardım.
Simit 10 kuruştu, akşamdan 2.
5 kuruşa bayat simit alırdım, anneciğim onları buhara yatırırdı, 5
kuruşa satardım.”*

*

2007…

Sabah gazetesi hayatını dizi yaptı:
*“Okula giderken soğuk günlerde dahi otobüse binmezdi, durumları müsait
değildi, limon satardı.”*

*

2009…

New York’ta Levin Enstitüsü’nde konuştu:
*“Küçük Tayyip okula yaya giderdi, ayakkabılarım delik deşikti, kışın
ayaklarımın kızardığını bilirim.”*

*

2010…

Açılım vesilesiyle Dolmabahçe’de topladığı sporculara konuştu:
*“Spor ayakkabılarım yırtıktı, yenisini alacak gücümüz yoktu.”*

*

2011…

TRT’de *“Ben Öğrenciyken”*isimli programda anlattı:
*“Okula yamalı ayakkabılarla gidiyordum, annem bakraçlara buz koyardı,
su ve simit satardım, kağıt yumaklarından, bez parçalarından top yapardım.”*

*

2012…

Uluslararası Teknoloji Kongresi’nde konuştu:
*“Çamaşır makinemiz yoktu, eşim dört evladımızın bezlerini elleriyle
yıkayarak büyüttü, çocukken oyuncağım yoktu, kırtasiyeciden uçurtma
alamazdık, gazete kağıtlarından, undan yapıştırıcıyla uçurtma yapardık.”*

*

2013…

Beyaz TV’de *“Usta’nın Hikayesi”*belgeseli yayınlandı:
*“Çocukken hiç bisikletim olmadı, bisiklet alabilecek durumda değildik.”*

*

2014…

Gazeteci Sabahattin Önkibar, Şevket Kazan’ın kendisine anlattıklarını yazdı:
*“Belediye başkanı olmadan önce bakkal defterleri tutuyordu,
geçinemiyordu, kirasını ödesin diye partiden para gönderiyorduk.”*

*

2015…

Kendisi açıkladı:

*“**Sarayım 1 milyar dolar!”*

a45UyF587661-150507143509 Oraj Poyraz oraj.poy...@openmail.cc
2015/05/07  23:41 4  58  1 undefined blg-cainda-kema...@googlegroups.com

M.L.S. ICIN
. . . . . .
Varligini sabah diye selamliyanlardan-
Yoklugunu gece sayanlardan-
Yuksek goklerde kutsal atesi golgeleyen-
Aglayarak umit icin her saat seni kutsayanlardan-
Yasam icin-ah. Hepsinin ustunde,
Derinlere gomulu inancin Gerceklik
Erdem ve Insanlikta canlanmasi icin-
Umitsizligin menfur yataginda olmeye yatanlardan,
Birden yukselir, senin mirildandigin sozler uzre,
I$ik olsun
Mirildandigin sozlerin, gozlerinin-
Seraphlara ozgu bakisiyla gerceklesen-
Sana en cok borclu olanlardan-sukrani
Tapinmaya benzeyen-ah, animsa
En dogrusunu-adanmis olani en cok tutkuyla,
Ve dusun ki bu gucsuz dizeleri o yazdi-
O yazdi, yazarken urperip dusunerek
Bir oldugunu ruhunun bir meleginkiyle.

Edgar Allan Poe

Tanim: Biz Resulullah (sav) ile birlikte gazveye cikmistik.
Beraberimizde kadin yoktu.
Husyelerimizi aldirmayalim mi?
diye sorduk.
Bizi bundan yasakladi, sonra da muvakkat istifade hususunda bize ruhsat
tanidi.
Herhangi birimiz, bir elbise mukabilinde kadinla, bir muddet icin nikah
yapiyorduk.

Buhari, Tefsir, Maide 9, Nikah 6, 8; Muslim, Nikah 38, (1404)
Hadis No : 5631

Olcu

Insan elinde ne illet var ki, dokundugunu degistiriyor kendiliginden iyi
ve guzel olan seyleri bozuyor. Iyi olmak arzusu bazen oyle azgin bir
tutku oluyor ki, iyi olalim derken kotu oluyoruz. Bazilari der ki,
iyinin asirisi olmaz, cunku asiri oldu mu zaten iyi degil demektir.
Sozcuklerle oynamak diyecegi gelir insanin buna. Felsefenin boyle ince
oyunlari vardir. Insan iyiyi severken de, dogru bir isi yaparken de
pekala asiriliga dusebilir. Tanrinin dedigi de budur: Gereginden fazla
uslu olmayin, uslu olmanin da bir haddi vardir. Okunu hedeften oteye
atan okcu, okunu hedefe ulastirmayan okcudan daha basarili sayilmaz.
Insanin gozu karanlikta da iyi gormez, fazla i$ikta da. Platon da
Kallikles der ki, felsefenin fazlasi zarardir. Felsefe bir kerteye kadar
iyidir, hostur yararli oldugu kerteyi asacak kadar derinlere gidersek
cileden cikar, kotulesiriz; herkesin inandigi, uydugu seyleri
kucumseriz; herkesle dogru durust konusmaya, herkes gibi dunyadan zevk
almaya dusman oluruz; kimseyi yonetemeyecek, baskalarina da kendimize de
hayrimiz dokunmayacak bir hale geliriz; bos yere sunun bunun sillesini
yeriz. Kallikles dogru soyluyor cunku felsefenin fazlasi bizim gercek
duygularimizi korletir gereksiz bir inceleme ile bizi doganin guzel ve
rahat yolundan cikarir.

Michel de Montaigne : Denemeler

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/