Erdoğan: Sonum Mursi gibi olursa...

AutoResizeImage.mailbox:///Z:/PortableApps/ThunderbirdPortable/Data/profile/Mail/Local%20Folders/Templates?number=1524085&part=1.2&filename=ejchfbfj.
<http://www.aydinlikgazete.com/politika/erdogan-sonum-mursi-gibi-olursa-h70145.html>18
Mayıs 2015 Pazartesi 08:44

CUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan, Kayseri’de yapımı tamamlanan bazı
eserlerin toplu açılışı için dün Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenen
törene katıldı. Törende konuşma yapan Erdoğan, Mısır’da halk hareketiyle
devrilen Müslüman Kardeşler’in lideri ve eski Cumhurbaşkanı Muhammed
Mursi’nin casusluk suçlamasıyla mahkeme tarafından idama mahkum
edilmesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Erdoğan, *“Mursi, şayet idam edilirse ki inanmıyorum, inşallah
edilmeyecek, edemeyecekler, terör örgütüyle mücadelede hayatını kaybeden
bir kardeşim şehitlik rütbesine erişmiş olacaktır. Ben de eğer böyle bir
akıbete uğrarsam, Rabbim inşallah bizlere de o makamı lütfedecektir diye
inanıyorum”* diye konuştu.

*“**Eskiden beri attığı manşetlerle, yaptığı tetikçilikle darbecilerin
sesi olmuş bir gazetenin internet sayfası bu haberi şahsımı da ima
edecek şekilde sevinçle verdi. Bizi beyaz gömlekle tehdit
ediyorlar”*diyen Erdoğan, Menderes’in *“Şehit Başbakan Adnan Menderes”*
diye yad edildiğini, onu darağacına gönderenlerin ise *“vatan hainleri”*
olarak anıldığını iddia etti.

a45UyF587661-150518151509 Oraj Poyraz oraj.poy...@openmail.cc
2015/05/18  22:56 4  58  1 undefined blg-cainda-kema...@googlegroups.com

Okul sayesinde, okulun verecegi ilim ve fen sayesindedir ki, Turk
milleti, Turk sanati, Turk ekonomisi, Turk siir ve edebiyati butun
guzellikleriyle gelisir.
Bir millet, savas meydanlarinda ne kadar parlak zaferler elde ederse
etsin, o zaferlerin yasayacak sonuclar vermesi ancak irfan ordusuyla
kaimdir.
Egitimdir ki, bir milleti ya ozgur, bagimsiz, sanli, yuksek bir topluluk
halinde yasatir; ya da esaret ve sefalete terk eder.

K.Ataturk

And olsun ki size hatirlatici bir kitap gonderdik.
Hala aklinizi calistirmayacak misiniz?

21- Enbiya Suresi 10

Safsata [( Ing:Fallacy), (Osm;Kiyasi-i batil)], bir dusunceyi ortaya
koyarken ya da anlamaya calisirken yapilan yanlis cikarsamalarin
tamamina safsata denir.
Safsatalar, ilk anda gecerli ve ikna edici gibi gozuken ancak yakindan
bakildiginda kendilerini ele veren sahte argumanlardir.
Gunumuz Turkce sinde safsata kelimesi kusurlu akil yurutme anlamini
kaybetmis, yanlis inanc manasinda kullanilir olmustur.
Oysa, safsata, insanin muhakeme yetisinin yanlis yonde kullanimidir ve
cogu kez onyargi, ek$ik bilgi, batil inanclar, duygusallik, yersiz
gondermeler, acelecilik, ozensizlik, genelleme, duygu somurusu, Turkce
yi kotu kullanma gibi sebeplerden kaynaklanir.
---
Kisir Dongu Safsatasi (Begging the Question Petito Principii) :
Sonucun kendisinin veya bir kisminin onermelerin icinde bulunmasi durumu.
Birinci onermenin ikinci bir onermeye atifta bulunularak desteklenmesine
ragmen ikinci onermenin de zaten birinci onerme ile destekleniyor olmasi
hali.
Ornek 1:
Tanri vardir cunku Incil oyle diyor.
Incil in dogru oldugunu nasil mi biliyorum?
Cunku onu Tanri yazdirdi, O asla yalan soylemez.
Ornek 2:
Arkadasim beni sevdigini soyledi.
Ona inanirim, cunku onun, sevdigi insanlara karsi yalan
soyleyebilecegini zannetmiyorum.
Ornek 3:
Butun cinayetler yanlistir.
Kurtaj bir cinayettir.
O halde kurtaj dogru degildir.
(Vargi, ikinci onermenin icindedir.
Kurtajin bir cinayet oldugu kabul edilmisse, sonuc da dogrudan kabul
edilmis demektir.)
Ornek 4:
O tembeldir, cunku calismayi hic sevmez.
Ornek 5:
Yalanci degilim.
O nedenle, butun soylediklerim dogrudur.
Ornek 6:
Sudan hafif maddeler yuzer, cunku bu tur cisimler suda batmazlar.
Ornek 7:
Eger bu hareket yasadisi degilse, kanunlar tarafindan yasak edilmemelidir.
Ornek 8:
Gazeteci:
Ozgecmisiniz cok etkileyici, fakat yine de baska bir referans gerekir.
Ayse:
Ali bana referans verir.
Gazeteci:
Guzel, ama Ali nin guvenilir bir kisi oldugunu nasil bilecegim?
Ayse:
Onun icin kefil olabilirim.
Ornek 9:
Hakim, Mehmet amcadan dogum tarihini sorar:
- Babam oldugu gunden iki gun sonra dogmusum hakim bey...
- Baban ne zaman olmus?
- Ben dogmadan iki gun once...
- Mehmet efendi, ben senden babanin olum tarihini, senin dogum tarihini
soruyorum...
- Anliyorum hakim bey...
Amma 2 gunluk cocuk okuryazar olmaz ki?
Ne bilsin babasinin dogum veya olum tarihini...
- Peki ya senin dogum tarihin?
-Allah Allah!...
Ne bileyim hakim bey, dogar dogmaz tarih yazacak durumda degilim ya...
Ornek 10:
Ogretmen derste sormus:
-Kuzeyim Karadeniz, Guneyim Akdeniz, Batim Ege...
Bilin bakalim ben kac yasindayim...
Arkadan bir ogrenci parmak kaldirmis:
-44 yasindasiniz ogretmenim...
-Ogretmen saskin:
-Dogru..
Peki nasil bildin?
- Benim yari manyak bir agabeyim var.
22 yasinda.
Onu ikiyle carptim sizin yasinizi buldum.
ogretmenim..
Guncel Ornek 1:
Cihet-i askeriyenin benden farkli hissettigini de sanmiyorum.
Kucuk bir ihtimalle, farkli hissediyorsa eger, onlar da yanlis bakiyor
ve yanlis dusunuyorlar demektir.
(Ilker Sarier, 2.9.2000, Sabah)
Yazar, askeriyenin kendisiyle paralel seyler hissettigini kendi
dogruluguna delil olarak sunuyor.
Ikinci cumlesi de birinci cumleyi destekler mahiyette yani yine benim
dedigim dogru benimle ayni dusunmuyorsa zaten yanlistir diyor.
Guncel Ornek 2:
Bana bir Cumhurbaskanligi gerekcesinden cok Anayasa Mahkemesi nin
yazdigi gerekce izlenimi verdi.
Zaten gerekcenin yazilis uslubu ve bicimi de Cankaya gerekcesinden cok
mahkeme zaptini hatirlatiyor.
Bu gerekceyi okuyan Anayasa Mahkemesi uyelerinin de ayni izlenimi
alacaklarini tahmin ediyorum.
(Ertugrul Ozkok, 22.8.2000, Hurriyet)
Yazar, ilk cumlede, gerekceli kararin uslubunun Anayasa Mahkemesi
uslubunu andirdigini soyluyor.
Ikinci cumlede de, gerekcenin zaten mahkeme tarzinda yazildigini anlatiyor.
Yani ikinci cumle birinciye delil olarak sunuluyor.

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/