bayrak

  Bülent Esinoğlu : Gladyoyu anlama kılavuzu

*2*.*2.2014* Tarihinde gladyo ile ilgili bir yazı yazmıştım. O tarihte
henüz Fethullah örgütü bu derece deşifre olmadığı için bazı bilgileri
açık istihbarattan okuyarak öğreniyorduk.

Ancak halen Gladyo’nun yeterince kavranmadığı kanaatini
taşıdığımdan*2.2.2014* tarihli yazımı hiç değiştirmeden aşağıda tekrar
yayınlıyorum.

Gladyo Cemaatten ibaret değildir

Şimdi bile Gladyoya, gladyo diyemiyorlar.

Paralel yapı, dış güçler gibi somut olmayan ifadeler kullanıyorlar.

Nasıl ki, emperyalizme, emperyalizm diyemezler, onun silahlı veya
silahsız parçası olan Gladyo’ya, gladyo diyemiyorlar.

Bu durumun, çok mantıklı bir açıklaması; Gladyo ile işbirliği yapmış
olanlar, gladyo diyemezler.

Öyle bir algı oluşturuldu ki, Gladyo, sadece Cemaatten ibarettir. O
da,*ABD* ile ilişkilendirilmeden…

Deşifre edilmiş ve görünen kısmı olarak, Cemaatin, Gladyo’nun verdiği
görevleri yaptığı anlaşılmıştır.

Ancak, bu iş bu kadar kolay geçiştirilemez.

*Gladyo, Cemaatten ibaret değildir.*

Cemaat, Glaryo’nun dini örgütler içindeki sadece bir parçasıdır.

Aslında Gladyo’yu anlatan, dünyada ve ülkemizde birçok kitap vardır.

Benim bu kısa yazıda anlatmaya çalışacağım şey; beş maddede, Gladyo’yu
anlama kılavuzu diyebileceğimiz, birkaç ana hattın açıklamasından ibarettir.

*1*-Gladyo’nun beyni ve kumanda merkezi,*NATO* Karargâhıdır.

*2*-Amacı; Amerikan çıkarlarını savunmak, bu çıkarlara uygun, devlet ve
hükümet yöneticisi yetiştirmek ve işbaşına getirmektir.

*3*-Normal zamanlarda, ideolojik ve siyasal müdahaleler yapmak, olağan
üstü durumlarda ise, provokasyon ve silahlı müdahalelerde bulunmak.

Olağanüstü duruma, sıcak bir örnek, Ukrayna’dır.

Şimdi Ukrayna’daki, yönetimi değiştirir ve işbaşına Amerikancı veya
Batıcı birisini işbaşı yaptırabilirlerse, sonrasına sonra bakacaklardır.

*4*-En önemli husus ise, yerli elemanların nasıl devşirildiği ve
Gladyo’nun Karargâhı ile nasıl işbirliği yaptığıdır.

Bu konu, belki de, bir doktora tezi olabilecek kadar derin konudur.

Amerika ve Avrupa’daki istihbarat okullarının eğitim konuları bunlardan
oluştuğu anlaşılmaktadır.

Böyle okullarda, eğitim gören, Türk yöneticiler, gazeteciler,
profesörler, dernek ve sendika yöneticileri, milletvekilleri, Başbakan
ve Cumhurbaşkanı olanlar var.

Hatta bazı gazeteci ve yöneticilerin, çocukları da, bu eğitim
merkezlerinde, eğitim alarak, Gladyo’nun önemli kişileri haline gelmektedir.

Yani Gladyo’nun babadan oğula geçen durumları da var.

*5*-Gladyo, öyle sadece dini örgütler içinde, örgütlenecek kadar
stratejiden yoksun bir örgüt değildir.

Dini örgütler içinden devlete sızmak, daha kolay olduğu için, dini
örgütler tarafına, ağırlık vermiş olmaları doğaldır.

Ancak bu demek değildir ki,*MİT*, Ordu, Emniyet içinde yoktur.

Zaten*MİT*, Ordu ve Emniyette örgütlenmeyen bir Gladyo, gladyo değildir.

Bu gün, Cemaatin etkin olmasının nedeni de budur.

/*"Cemaate dokunan yanıyor"*/ özdeyişi de buradan çıkmıştır.

*MİT**, Ordu ve Emniyet’teki Amerikancıların temizlenmesi, Gladyo’nun
temizlenmesi anlamına gelir. Örgütlerin içindeki bu Amerikancılar
olmasa, Gladyo nasıl etkin olabilir?*

Çünkü Gladyo, işlerini kendisi görmez, gördürür.

İşini gördüreceği kişi, Amerikancı ve Batıcı olmazsa, nasıl iş gördürecek?

Bu amaç doğrultusunda görev yapmayanları, ya da en azından görevler
yapılırken sessiz kalmayanları, Gladyo etkin örgütler içinde istemez.

Bazı safların, görevden neden alındıklarını anlayamamaları bundandır.

Zaten devlet içinde, çıkar çelişkilerinin ana zemini budur. Milli
hareket edenle, Amerikancı hareket eden arasındaki uyuşmazlıktır.

Gladyo’nun resmi/yarı resmi görevlilerini artık anlayabiliyoruz.

Asıl anlaşılmaz olan; ne yaptığını bilmeden, fakat Gladyo’ya hizmet
edenlerdir.

Kanımca, en çok kullanılanlarda bunlardır.

Bülent Esinoğlu

*bulentesino...@gmail.com*

a45UyF587661-170209231519 Oraj Poyraz At 0raj.p0y...@neomailbox.net
0raj.p0y...@neomailbox.net
2017/02/10  05:57 6  64  turanca...@googlegroups.com

--

Bir isi yapmadan once tedbir almak, insani pismanliktan kurtarir.

Hz.Ali

Allahu teala, beni insanlarin en iyilerinden vucuda getirdi.

Tirmizi

Ateizm peygambersiz bir organizasyondur.

George Carlin

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo