http://wiki.whatthehack.org/index.php/OLSR_Experiences_Notes

...i després han fet el B.A.T.M.A.N. precisament per resoldre algunes d'aquestes coses, no sé realment fins on arriba ara.

Home, que funciona, segur, que deu estar progressant, també, que el concepte és interessant, també, però d'aquí a dir que l'adequat per a enllaços estables troncals amb zones grans, potser algun dia, .... Fixa't que al punt on estem hem de deixar de fer servir l'OSPF per algunes coses i passar a BGP.

Es pot opinar sobre com han de ser les coses en un futur, i ves a saber com acabaran, però no s'ha de perdre la perspectiva de saber on son. Jo crec que de vegades es confon objectius amb el present, posar-se objectius està bé, però s'ha de saber mantenir un equilibri per evitar viure en un núvol si és que també vols tocar de peus al terra.

En/na Ramon Roca ha escrit:
ah no? i què et diran sino?

En/na gil forcada ha escrit:
doncs diga'ls-hi als de freifunk i em sembla que no et diran pas
exactament el mateix, tot depèn de com ho vulguis muntar, però d'anar
segur que els hi va bé :)

en/na Sebastian Galeano va dir:
Bones,

Crec que el  OLSR pot ser bo per una xarxa al nivell de carrer (carrer,
parcs,
portatils al balcò); pero ferlo servir com a nucli (toncal) crec que es
bonic, pero poc optim.

Aquí a Badalona tenim un problema similar; varem començar com una xarxa
espontanea y sense estructura; on ens uniem segons teniem visiò amb algún
node; resultat una xarxa (que ja es alguna cosa) on per avançar 1000m
pases
per 7 nodes, amb la conseqüent dependencia de nodes.

Crec que quan una xarxa està suficientment desenvolupada la migració a
toncal
de 5GHz es el pass per un creçement sobre una base solida y on la xarxa no
impossa mes limitacions que el propi medi.

Potser parlo sense saver com funciona del tot una xarxa ah-hoc ;)

Salutacions

--

Sebastián Galeano Lozano
Miembro de BadalonaWireless y LLefiaNet

Amb experiment vull dir en posar trams amb això on hi ha usuaris
no-informàtics, amb una dimensió d'entrada desconeguda i que el que
volen és una connexió estable i amb el màxim d'ample de banda possible.
En la meva opinió avui dia això vol dir 5GHz amb supertrastos. Demà ja
veurem.