Holes,

Fa temps vaig pensar quelcom similar i vaig estar preguntant. Del qeu em van
explicar puc resumir que  cal tenir clar l'us qeu es vulgui fer  del
sistema. Vull dir que si tens clar que ho vols mes per tasques de seguretat
que no pas per jugar una mica,  com jo que tinc una camara ip mirant per la
finestra de casa [1] gestionada amb motion [2]   , hauries de pensar que si
el sistema no dona prou qualitat amb prou feines servira de res,

Aixo vol dir posar varies cameres i el mes bones possibles a part de tenir
alguns sistema per anar fent grabacions dels videos. De poc serveix veure
qeu entra algu a casa i s'emporta el qeu vulgui si la qualitat del video no
es bona i  si no en queda constancia.

Les cameres IP son força cares i si en vols posar varies el preu es dispara
independentment de la seva qualitat, per contra les cameres analogiques[3]
acostumen a ser mes barates per la mateixa qualitat . HJi ha uns aparells
anomenats servidors de video que poden llegir de diverses cameres
analogiques i trure'n la sortida en una IP diferenciada [4] . Alguns tambe
poden enmagatzemar les grabacions.[5] Tambe hi ha tarjes d'ordinador que fan
la mateixa feina i encara son mes barates , pero requereixen un ordinador
engegat.

De cameres n'hi ha que tenen un sensor CMOS i altres que el tenen CCD. Les
CMOS donen molt poca qualitat. I com diu en Jordi tambe hi ha diversos tipus
de lents, les de 'autoiris' es veu qeu ven molt be pero ja son mes cares (no
et se dir perqeu)

En fi, aqui acaba el meu coneixement del tema.

Salut

Albert

Enllaços:
[1] http://www.lliurealbir.cat/webcam
[2] http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Motion/WebHome
[3]
http://cgi.ebay.es/CAMARA-DE-VIGILANCIA-CCTV-INFRARROJA-RESISTENTE-AL-AGUA_W0QQitemZ140144165261QQihZ004QQcategoryZ66738QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[4]
http://cgi.ebay.es/Servidor-de-Video-IP-Network-Suveillance-CCTV-4-Camara_W0QQitemZ200154969655QQihZ010QQcategoryZ66738QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
[5]
http://cgi.ebay.es/GRABADOR-DIGITAL-CAMARAS-SEGURIDAD-DVR-WEB-NUEVO_W0QQitemZ290164200400QQihZ019QQcategoryZ41969QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

El 28/09/07, Joan Llopart <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit: