2008/10/25 Dani . <[EMAIL PROTECTED]>:

> Hola dundi es el primer que vaig estar mirant al voler enllaçar amb
> altres centraletes i la veritat que trobo que es la millor opció, però
> al veure que las centraletes que ja estan enllaçades i ho fan així em
> tindre que adaptar o fer les 2 coses a l´hora.

Es poden fer les 2 coses a l'hora, cap problema. En realitat DUNDi
utilitza IAX per fer els enllaços, la diferencia es que DUNDi afegeix
funcionalitats típiques de les xarxes P2P, d'aquesta forma si tenim 3
centraletes A-B-C i A està enllaçada amb B i B amb C, A i C també es
veuen a través de B. Així es molt més fàcil de fer créixer la xarxa
que mantenir "enllaços forts" amb IAX, en els quals s'han de registrar
totes les centraletes amb totes de forma bidireccional.

> Sobre el que dius dels rancs de extensions la veritat que ja tardem,
> som 6 centraletes a la xarxa i tenir que modificar extensions quant ja
> n´hi ha unes quantes es una putada molt grossa.

Doncs si, es poden definir rangs i si en el futur es queden curts
afegir un altre rang disponible, sempre avisant a la resta per no
repetir extensions.

> Tema a part:
> Els proxys son el mes utilitzats i el que crida mes la atenció a la
> gent si fem algo guapo amb la veuip segur que encara cridarem mes la
> atenció de la gent ja que existeixen cases aïllades sense telefon i
> gent que segur que els hi agradara xerrar amb amics, familiars etc.
> lliurement i sense que els apunyali cap operadora per fer algo que es
> pot fer gratis i lliurament ;)

Quan la gent veu com funciona amb telèfons IP, analògics amb ATA, o
mòbils amb softphones; llavors ho flipan perquè veuen que funciona com
el que ja tenen però que el cost s'apropa a cero.

> PD: Es una passada trucar a casa amb el pda o algun pc per dir: Eiii
> que vindre tard!!! XD

O trucar a Irlanda per la patilla :)

> SAX!! (Salut Amor i Xarxa)

Salut!

--
VoIP:
13506 (desde Asterisk InterHacklabs)

GPG Key ID 53D9EB7C available on keyservers
Key Fingerprint EBA9 286B ACEB C050 507D 96FA 508E EE9B 53D9 EB7C

Null Hacklab - http://null-lab.hacklabs.org