Hola, l'altre dia vaig estar al hacklab del Patio Maravillas[0] de
Madrid. Vaig donar una petita xerrada informal sobre guifi.net a la gent
d'allà mentre planejavem la encara sense data xerrada oficial de
guifi.net a Madrid. Es van mostrar força interessats en el projecte i jo
també em vaig interessar força en el seu: estan desenvolupant un node
GSM lliure al seu hacklab.

Es tracta d'un trasto que es pot aconseguir a partir de només 300€, es
configura amb programari lliure, es conecta a una centraleta amb
Asterisk i permet que qualsevol móvil normal i corrent que estigui a la
zona de cobertura es pugui conectar seleccionant la seva xarxa. Tot amb
llicència per a investigació+desenvolupament i en règim d'autoprestació.
Totalment legal i sense perjudicar a ningú.

Per ara només m'han donat aquest enllaç:
http://gnuradio.org/trac/wiki/OpenBTS/Plan

Aixó no és per fer cap notícia ja que encara està en desenvolupament,
però si algú vol col·laborar o participar en aquest projecte que sàpiga
que ho pot fer possant-se en contacte amb la llista del hacklab del
Patio Maravillas a:
ham...@listas.sindominio.net

El que sí que tenen ja desenvolupat és la cabina per a fer trucades a
fixos internacionals:
http://www.patiomaravillas.net/node/85

Salut!

[0] http://hamlab.patiomaravillas.net