Buf! quantes coses Sergi xD

Distància, tenint en compte que a la freqüència 2.4ghz només es pot
utilitzar una potència màxima de 100mw total ( potencia emissió de la
radio + guany de l'antena). Si als dos llocs la potència està ben
regulada, no crec que puguis superar gaire més de 2km amb una qualitat
decent, segur que una mica mes i tot.

Les diferències entre el que mostra l'AP i el client acostumen a ser
diferents normalment, ja que les antenes son diferents ( Ap sectorial
i client direccional planar). La del client al ser direccional
dirigeix més be la senyal cap al punt on enfoques en canvi la
sectorial obre molts més graus i no veu tan bé tots els punts, per lo
que és normal que el client tingui més bon RSSI que l'AP.
Lo de -46 de RSSI si que es veu ben estrany, tant bona senyal només
s'aconsegueix a distàncies molt molt curtes, fa la pinta que no t'ho
marca del tot bé, jo provaria de canviar el firm de la nanostation a
l'ultim.

El soroll -76 des de l'AP, això és molt soroll, massa per poder
navegar en condicions, sembla que per la zona propera on hi ha l'AP
deus tenir algun catxarret fent escombra, possiblement una babycam.

Lo de les tases RX/TX normalment canvien però no sempre és per la
intensitat se senyal (RSSI) si no pel Soroll, als mikrotiks mirant
l'status de l'enllaç hi ha un apartat anomenat CCQ que et diu la
qualitat de l'enllaç, lo ideal és que es mogui pel 100%, si aquest
valor és molt inferior
aleshores és quan canvia els valors TX/RX per a pode mantenir una connexió.

En principi les senyals de telefonia i/o televisió no haurien
d'afectar a la freqüencia 2.4ghz però bueno, si emeten amb molta
potència (kW) sempre s'acaba notant, per lo quecpodria molt ben ser
que les antenes que dius siguin les causants.

Pel que dius del canvi de canals automàtic, suposo que és perquè tens
el DFS activat oi? Segons tinc entès això fa una prova quan s'activa
la ràdio i tria el canal i després ja no el torna a canviar més. Si
desactives el DFS podràs posar els canals diferenciats i fixes ( 1, 6
i 11 ).

No se si em deixo res :P
SAX!
El 30 de març de 2010 20:39, Sergi Tur Badenas <sergi....@upc.edu> ha escrit:

> Continuo el monòleg -;) :
>
> Tenint el compte que les 3 sectorials estan força juntes i capten
> senyals entre elles: no seria millor posar-les a canals diferents i el
> més allunyats entre si? O no cal?
>
> Ara el client a passar a funcionar millor ja que a canviat tot sol el
> AP2 a utilitzar el canal 4. Es pot fixar la routerboard per utilitzar un
> canal concret? Ho recomaneu? Per què canvia sol el canal i per què havia
> escollit el pitjor possible?
>
> Salutacions,
>
> --
> Sergi Tur http://acacha.org/mediawiki