Hola,

Ha sortit el full de ruta del nou govern Obama pel que fa a la banda ampla
als USA. M'ha arribat per una altra llista aquest petit resum en català. Us
destaco les propostes em semble mes significatives per al nostre model de
xarxa oberta i neutral, mes que res per si influeixen a les politique
europees:

Objectius a llarg termini:

   - Posar a disposició 500 MHz de nou espectre *en bandes llicenciades i no
   llicenciades.*
   - Promoure la competència dins de l’ecosistema de proveïdors de banda
   ampla, incrementant la transparència,* eliminant barreres d’entrada*, i
   fent un seguiment estricte de preus, velocitats i disponibilitat.
   - Millorar la seguretat pública creant una xarxa nacional, sense fils
   (wireless) i interoperable de seguretat pública.

Algunes politiques del govern per "influenciar" el sector econòmic de banda
ampla:

   - Assegurar la *eficient assignació i gestió dels recursos que el Govern
   controla o influencia, tal que espectre, torres, o drets de pas*.
   - Reformar els mecanismes del servei universal per suportar el
   desplegament de xarxes de banda ampla en zones d’elevat cost de desplegament
   i per sectors de la població amb baixos ingressos.

Josep Vives