Iep!

a l'Ajuntament almenys ho han explicat una mica millor :-D   I no he tingut
res a veure!!!

http://www.pinedademar.org/indexdetall.asp?id=1359

Es posa en marxa el projecte "Pineda sense fils" Ara, després de 10 anys,
aquest projecte ha pres forma i ha dotat Pineda de 12 punts de connexió
enllaçats entre ells que permeten als usuaris que disposin de dispositius
que suportin protocol Wi-Fi connectar-se a la xarxa. A la presentació també
hi han assistit membres del departament de Noves Tecnologies de l’Ajuntament
i representants de l’entitat Afinat.

Aquesta xarxa que s’ha creat a Pineda de Mar segueix el comú de xarxes
lliures i obertes establert per la fundació Guifi.net i que actualment
disposa de més de 9.000 punts operatius a tot Catalunya. Segons van explicar
durant la presentació, es tracta d’una xarxa ciutadana en la qual s’espera
que els usuaris col·laborin entre ells, cedeixin els seus recursos
tecnològics i treballin plegats amb uns objectius comuns: l’accés a les
noves tecnologies i a la informació. En aquest mateix sentit, l’Ajuntament
va signar un conveni amb Guifi.net durant les jornades SAX que van tenir
lloc durant el mes d’abril al Centre Innova. L’entitat Afinat té previst
celebrar el proper divendres a la tarda al Centre Innova una jornada
"Guifi.net, una oportunitat de negoci" destinada a empresaris de la zona per
explicar-los com crear serveis.

Xavier Amor va afirmar que la xarxa que s’ha creat no és de l’Ajuntament,
sinó que és "una xarxa per al poble i del poble" amb la qual es pretén
lluitar contra la fractura digital, facilitar l’accés a les noves
tecnologies a famílies monoparentals, estudiants, famílies amb pocs recursos
econòmics, aturats... Amb "Pineda sense fils" també es vol implicar a la
xarxa els joves del municipi i les empreses del sector, així com municipis
propers perquè puguin ampliar-la.

Entre les zones de cobertura actual hi ha el passeig de Mar, amb quatre
punts de connexió entre la platja dels pins i la de Poblenou; Pineda centre;
les Creus; Poblenou, can Morer i Pinemar. En els propers mesos els
representants d’Afinat van explicar que aquesta xarxa seguirà creixent a
demanda i col·laboració dels ciutadans amb nous punts de connexió.

Els interessats poden consultar el mapa de cobertura i l’estat de la xarxa
al web www.pinedasensefils.cat. A més, aquest cap de setmana tindran un
estand a la Fira d’Entitats on donaran tota mena d’informació als visitants
i els explicaran com connectar-se.

El 14 de maig de 2010 14:22, Ignasi <ifernan...@pinedasensefils.cat> ha
escrit: