Saludos listeros, necesito implementar 3 interfaces de red, lo tengo configurado así de esta forma pero la eth2 no se levanta, necesito me ayuden con esto.

gracias de ante mano

# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet static
   address 172.16.5.3
   netmask 255.255.255.0
   network 172.16.5.0
   broadcast 172.16.5.255
   gateway 172.16.5.1
   # dns-* options are implemented by the resolvconf package, if installed
   dns-nameservers 172.16.5.3
   dns-search rc.gr.rimed.cu

#Tarjeta Red Interna
auto eth1
iface eth1 inet static
   address 192.168.5.3
   netmask 255.255.255.0
   network 192.168.5.0
   broadcast 192.168.5.255
   dns-nameservers 192.168.5.3
   dns-search rc.gr.rimed.cu

auto et2
iface eth2 inet static
   address 192.168.5.4
   netmask 255.255.255.0
   network 192.168.5.0
   broadcast 192.168.5.255
   dns-nameservers 192.168.5.3
   dns-search rc.gr.rimed.cu

y se considera que esta limpio.
Direccion Municipal de Educacion Rio Cauto