Perhimpunan ‘Suara Rakyat, Suara Keramat’ malam ini tetap diteruskan di Stadium
Kelana Jaya
===============================================================================================

10
http://www.keadilandaily.com/perhimpunan-suara-rakyat-suara-keramat-malam-ini-tetap-diteruskan/index.html#

Saya sedia maklum kenyataan yang dibuat oleh Tan Sri Ismail Omar, Ketua Polis
Negara mengenai Perhimpunan “Suara Rakyat Suara Keramat” yang bakal diadakan
malam ini (8 Mei 2013) di Stadium Kelana Jaya bermula 8.30 malam.
Sebagai menyambut gesaan Tan Sri Ismail Omar, KEADILAN melalui Adun Seri Setia,
Nik Nazmi Nik Ahmad telah memaklumkan secara rasmi kepada pihak balai
berkenaan. Ini bertepatan dengan amalan biasa sebelum ini memandangkan
perhimpunan diadakan di tempat persendirian yang telah dipersetujui dengan
pengurusan dan pemilik stadium.
http://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2013/04/Rafizi2.jpg
Ia juga mengikut semangat Akta Perhimpunan Aman yang digunapakai sebelum ini
yang tidak memerlukan permit untuk perhimpunan, hanyalah sekadar memaklumkan
pihak polis.
Saya percaya dengan keikhlasan dan kebijaksanaan pasukan polis di bawah
pimpinan Tan Sri Ismail Omar yang menghargai hak rakyat untuk berhimpun,
seperti mana yang telah ditunjukkan dalam perhimpunan-perhimpunan sebelum ini.
Oleh itu, saya menggesa seberapa ramai rakyat Malaysia yang menuntut
pilihanraya adil dan menolak penipuan PRU13 untuk turun dengan memakai baju
hitam pada malam ini di Stadium Kelana Jaya bermula 8.30 malam.
Saya juga mengecam sepenuhnya anasir penghasut yang cuba menakut-nakutkan
rakyat terutamanya golongan bukan Melayu kononnya perhimpunan itu adalah satu
alasan agar satu pergolakan kaum bermula. Beberapa pesanan ringkas merujuk
kepada peristiwa 13 Mei yang kononnya dikaitkan dengan perhimpunan malam ini
sedang berlegar, yang jelas berniat jahat.
Oleh itu, saya akan membuat satu laporan polis di Balai Polis Tropicana pada
jam 3 petang ini agar pihak berkuasa menyiasat secepat mungkin pihak yang cuba
menimbulkan huru hara dan ketakutan dengan memainkan sentimen perkauman melalui
edaran pesanan ringkas tersebut.
 /Rafizi Ramli/
 /Pengarah Strategi KEADILAN/

<<"">>