-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] vegne af lenze
Sendt: 24. juni 2003 17:24
Til: [EMAIL PROTECTED]
Emne: Re: Poly vs. glas

Bjarne skrev:

> Hej Lenze
> Mange siger at Glasfiber er hurtigere, mit spørgsmål lyder....hvorfor er
> det sådan??
>
> Det er vel primært skrogfaconen der bestemmer glidet igennem vandet og
> ikke materialet eller hur? En poleret PE med samme skrogfacon som en
> tilsvarende Glasfiberbåd har vel ingen bagdele.

Jo se det kalder jeg et godt spørgsmål.

Jeg er ikke sikkert på hvorfor det er sådan, jo en glasfiber båd er glattere
og formstabil det betyder sikert en del selvom man eksperimenterer med ikke
glatte overflader til både og fly - á lá haj skind.

Det er også sådan at PE har den begrænsning at det ikke kan støbes i lige så
flotte og skarpåe linier som glasfiber.
Formene skal være mere rund og blød for at materialet kan løbe derhen under
støbning.

Lenze
www.havkajakcenter.dk

Besvar via email