Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] vegne af
[EMAIL PROTECTED]
Sendt: 25. september 2003 16:05
Til: Havkajak Snak
Emne: Re: Stjerner

Hej Peter

Jeg håber det er i orden at jeg bryder ind. Nogle af os har det jo med at
afbryde hinanden :-)

> Jeg er gennemgående imod
> at vi skal have nogle mere eller mindre selvbestaltede til at
> fortælle hvad vi skal kunne

Jeg synes ikke man kan bruge selvbestaltede om uddannelsesudvalget, hvis
det altså er dem du hentyder til. De blev jo valgt af generalforsamlingen
og bestyrelsen.
Og man kan vel heller ikke kalde hverken generalforsamlingen eller
bestyrelsen selvbestaltede.
Det var noget andet hvis 3 mand stillede sig op og lavede nogle regler for
et eller andet, hvad ved jeg, det kunne være at man ikke må have alu-stole
med til træf :-) Hvis sådanne regler ikke har været til diskussion og på
generalforsamling kunne man måske kalde det regler lavet af et
selvbestaltet udvalg der mener at vide hvordan tingene skal være ;-).

> hvem har den fornødne viden til at
> give undervisning

Så længe vi er på de første niveauer er der sikkert mange i foreningen som
kan undervise. Du underviser selv i navigation en gang imellem. Og føler
vel at du har så meget styr på det, at du kan give det videre til andre.
Der skal nok være andre der har det på samme måde.
Jeg ved ikke hvor mange der er instruktører rundt om i klubber men der
skal nok være nogen. Det finder udvalget sikkert ud af hvis de skal bruge
det. Der findes sikkert også nogle der ikke har en instruktørudd. der kan
undervise andre. Og jeg er helt tryg ved at lægge de beslutninger i
hænderne på udd.udvalget.

> og hvem kan undervise dem som vi evt. skal
> have som undervisere

Det kan mere erfarne undervisere som har lært noget mere og har større
erfaring. Og på den måde videre op. På et tidspunkt kan det så være svært
at finde nogle der er mere erfarne, men så kan et koncept være, at i en
gruppe af undervisere skiftes man til at undervise de andre i det man er
bedst til. Alle har vel noget de er bedst til.
Du skriver, som"VI" evt. skal have. Det kan være vi ses til et kursus ? Vi
kunne jo starte på 1-stjernet for at det ikke skal blive for vildt. :-)
:-)

> det er her jeg ser problemerne og derfor
> stiller spørgsmålene. Er DU den rette til at undervise, eller
> hvem har vi.

Det afgør Lenze vel ikke. Han er jo ikke med i udvalget. Det må du hellere
spørge udvalget om. Men de skal nok lige have lidt tid til at arbejde med
tingene inden de kan svare.

mvh
Alfred Voetmann

Besked sendt af Alfred Voetmann<email ikke opgivet> fra webforum Havkajak
Snak.
<http://nx.dk/~havkajakroerne/php/phorum-3.4.2/read.php?f=7&i=665&t=610>

Besvar via email