Hej Finn

[...]
>Mit spørgsmål til jer - er om nogen kan fortælle mig hvordan jeg bedst
>kommer igang med et kursus og hvilket kursus der findes - evt. omkring
>Aalborg!

Hvis du vil have instruktion, så er det mest oplagte på de kanter nok
Aalborg kajakklub. Hvis du søger nu, har du en chance for at komme ind
til foråret. Jeg ved at klubben også gør i havkajakroning.

Jeg tvivler på at højskolerne har begynderkurser så sent på året.
Tilbage er de private kursusudbydere. Kik på Havkajakroernes
hjemmeside under 'Links' og i medlemslisten.

Alternativt, hvis du har din egen kajak, så kan du jo søsætte den (i
Limfjorden) og være din egen underviser. Sværere er det heller ikke at
ro havkajak. Du kan også kontakte medlemmer fra Havkajakroerne i
Nordjylland og spørge om der er nogen der vil med på en begyndertur.

>Da jeg er bosat 400 meter fra vesterhavet (slettestrand) - har jeg
>selvfølgelig en drøm om at dyrke denne sport - netop her.
>- Er det muligt at komme på havet hele året - her tænker jeg på vind og
>vejr.. ect....

Hvis jeg skulle gætte på, hvor mange rodage en let øvede kan have ved
Vestkysten, så vil jeg sige under 50% af de rodage den samme kunne ha'
fra et fast sted i de indre farvande. En begynder ville måske ha'
under 10% - medmindre denne har erfaring som windsurfer eller
lignende. Det er rent gætteri, men så har du i det mindste et bud.

   med venlig hilsen
      Peter