Betul , saya bersetuju dgn Sawayaka Hito .

 Memang bagus seorang yg bergelar usahawan , dapat
membantu membangun ekonomi ummah . Tapi apa gunanya
kalau jadi usahawan perfileman ..!! Banyak buruk dari
baiknya .

 Didalam filem2 Melayu memang byk adegan2 peluk cium
,bercampur gaul lelaki & perempuan yg bukan muhrim ,
berlakon sbg suami-isteri sambil tidur atas katil ,
berlakon sedang Sembahyang ; dll lagi memang tak cukup
ruang nak dijelaskan .

 Islam tidak pernah menghalang sesiapa utk bergiat dlm
industri hiburan DGN SYARAT ; hiburan2 tersebut
mengandungi unsur2 nasihat & membesarkan Allah ,
memuji Allah , tiada percampuran lelaki & perempuan ,
dan bertujuan utk mengajak manusia utk mengingati
kebesaran Allah . Tetapi kita tgk hiburan di Malaysia
sekarang ni ; lebih banyak kearah kemaksiatan &
perkara2 yg dilarang oleh agama ; eg FILEM2 MELAYU &
AKADEMI FANTASIA ( tak perlulah saya jelaskan lagi
situasi 2 perkara ini )

 Jika nak jadi usahawan , biarlah kita menjadi
usahawan yg beriman ,  diredhai Allah & betul2
berpegang kpd Al-Quran & Sunnah - agar diberkati
didunia & akhirat . Sbg seorg Islam, kita mengejar
bukan hanya kejayaan dunia , tetapi - Al-Falah (
kejayaan didunia & akhirat ).

 Berkatkah di sisi Allah duit seorang pengusaha filem
Melayu yg mana dil filem2nya mengandungi unsur2
maksiat ; lebih teruk lagi , pelakon2nya semua mengaku
beragama Islam ????????????? Dan beliau sendiri pun
beragama Islam ??????????

Check out the new Yahoo! Front Page.
www.yahoo.com

http://us.click.yahoo.com/Q7_YsB/neXJAA/yQLSAA/TXWolB/TM