Assalamualaikum...

Rasanya... tak semua kaum wanita begitu mungkin kerana segelintir semua
wanita di copkan begitu... saya rasa benda nie ada prons and cons nya..
kalau semua ditanggung sampai tak keluar setitik peluh pun dari hasil kita
sendiri mesti kita take it for granted kan.. ialah semua benda free... sooo
hasilnya tak seperti yg kita harap kan........ cuba kalau kita dah susah
payah... semua nya hasil dari titik peluh kita sendiri dan dgn izin Allah
s.w.t Alhamdulillah rasanya mesti berlainan sekali... tepuk dada tanya
selera....

             mohd shahir
             Sent by:
             [EMAIL PROTECTED]                                          To
             roups.com                 hidayahnet@yahoogroups.com
                                                                        cc

             24/07/2005 03:02                                      Subject
             PM                        Re: Bismillah [hidayahnet]
                                       Baitulmal tanggung kos perkahwinan?

             Please respond to
             [EMAIL PROTECTED]
                 roups.com

minggu lepas, radio ERA ada bincangkan topik nie dlm
Topik Pagi Era. dari apa yg saya dengar, hanya kaum
wanita yg tak bersetuju dgn cadangan nie. antara
alasan yg popular nanti org2 lelaki nie tak rasa
bertanggungjawab pasal tak rasa susah nak kumpul duit.
entah la .... nampaknya kaum hawa nie mcm tak faham2
atau buat2 tak faham. bukannya sumer org dilahirkan
sbg anak org kaya. bukan sumer lelaki kat dunia nie
bekerja dgn gaji yg besar. dah tue kena plak yg dtg
dari famili yg tak punya kewangan yg kukuh, sure anak
lelaki nie gak yg diharapkan untuk membantu keluarga.

abih tue, bila la si lelaki ni nak kumpul duit??? gaji
hanya mencukupi, nak sara famili lagi. bila bercinta,
kalau keluar dgn gelfren, mesti lelaki yg akan
tanggung belanja, tak kira la belanja apa ... makan
ke, tgk wyg ke, main boling ... mcm2 lg laa .... nanti
kata tak gentlemen. tu belum masuk kalau nak pi
shopping. kena plak kalau si awek tadi berkenan kat
kasut atau hand bag ... hmmm... tak dibeli merajuk,
dibeli nanti ... budget lagi.

lepas tue bila nak kawin, letak hantaran dan mas kawin
tinggi2. nak buat kenduri yg grand. org pompuan nie
mcm pikir yg org lelaki nie cop duit. asal nak apa je
.. mintak!!

mcm dlm surat khabar Berita Harian, hari sabtu, 23
Julai, dlm salah satu kolum kat ruangan keluarga kalau
tak salah saya, ada mentioned tentang si isteri perlu
ada rasa tidak terlalu berkira tentang perbelanjaan
rumah tangga, terutama jika si suami berpendapatan
lebih dari isteri. salah satu statement dlm kolum tue
ada membawa maksud mcm si isteri tue rasa tertekan psl
terpaksa mengeluarkan wang gaji sendiri dlm membantu
si suami menyelesaikan urusan harian rumahtangga mcm
bil2, sewa rumah, duit kereta dll. walhal, si isteri
tue bekerja sbg akauntan dan lelaki tue hanya askar
berpangkat rendah. yg herannya, kalau lelaki yg buat
mcm tue .... takde sapa kata apa pun, melainkan hanya
,"itukan mmg tanggungjawab lelaki". bila dlm hal2
duniawi yg lain, kaum hawa ni nak sama taraf. (sampai
hak menjadi imam sembahyang jumaat pun nak gak...
hahah!). tapi bila dlm hal2 yg kena keluar duit nie...
takde plak rasa nak pikul.

walhal bukan ke bila dah berkahwin tue maknanya kita
berkongsi. jadi, kena la berkongsi segala2 nya. apa
salahnya berkongsi. bukan untuk org lain, tapi
kebahagiaan sendiri.

lastly, kepada pasangan2 yg nak kawin, tapi tak cukup
duit, dan nak plak ikut pandangan cik puan sofea nie
.... bersabar la banyak2 ekk.... kalau dah tak 'tahan'
sangat .... pandai2 laa.... puasa ke. tapi kalau tak
tahan jgk ..... kondom kan ke banyak .... make use of
them. harap2 tak terkena la kat adik beradik kita

--- [EMAIL PROTECTED],

http://www.yahoo.com/r/hs