Assalamualaikum warahmatullah...

Ini ada indfo tentang company MLM Sureco. Rasanya bagus rancangan company
ini. Saya cadangkan anda semua baca dan joinlah kalau mahu. Ini mungkin
mampu meningkatkan taraf hidup selain mungkin dapat menjana ekonomi
masyarakat muslim. Saya sendiri, insyaAllah balik ni (esok, 25hb balik
darat) akan mencari encik Zul dan insyaAllah akan turut serta company ini.

Sesiapa yang berminat boleh berhubung terus dengan Encil Zul di emel
[EMAIL PROTECTED]
(Pada asalnya saya nak edit text ni tak sempat. Maaf la kerana asal emel ni
ditujukan kepada saya. Zul sori Zul! Bz tadi...)

Wassalamualaikum

- Abu Naqibah -

----- Forwarded by Ruzaihan Junit/U-AsiaPacific/ExxonMobil on 10/25/2005
12:01 AM -----

                      Zulkifli Baharuddin

                      <[EMAIL PROTECTED]          To:      "'[EMAIL
PROTECTED]'" <[EMAIL PROTECTED]>
                      ronics.com>                            cc:      "'[EMAIL
PROTECTED]'" <[EMAIL PROTECTED]>, "'[EMAIL PROTECTED]'"
                                                               <[EMAIL
PROTECTED]>, "'[EMAIL PROTECTED]'" <[EMAIL PROTECTED]>,
                                                               "'[EMAIL
PROTECTED]'" <[EMAIL PROTECTED]>, "Idzzul Izzani (E-mail)"

                      10/24/2005 01:29 PM                      <[EMAIL
PROTECTED]>, "Arlina Ahmad Arlina Ahmad (E-mail)"
                                                               <[EMAIL
PROTECTED]>
                                                             Subject: intro...
sureco..

Bismilahirahmanirahim...

Sureco (Sure Return Corp.) ditubuhkan pada tahun 99' yang bermula sebagai
MLM.. Pada tahun 00'... Sureco dijadikan sebagai sebuah
 Syarikat MLM... Bermula dengan 3 jenis produk je (jus mengkudu/jus
cenkudu/kordial mengkudu).... Jualan pada tahun 1999 mencecah
sehingga 2.5juta setahun... Produk Sureco meningkat dari tahun ke tahun
hinggalah pada masa kini... hinggakan minyak enjin pun dah ade....
Tahun lepas julan produk sureco mencecah sehingga angka 56juta.... Hasil
keberkatannya Sureco telah mencapi tahap no 3 hasil jualan
MLM di Malaysia... Mengatasi beratus-ratus MLM yang ada... Alhamdulillah
umur masa tu baru 4 tahun (tahun lepas...)..
Ahli Lembaga Pengarah Sureco terdiri dari mereka2 yang mempunyai Syarikat2
sendiri.. Mereka ni juga dulu seorang pemain MLM yang
rata2 mempunyai pendapatan dalam puluhan ke ratusan ribu... Atas kesedaran
inilah maka mereka merasakan industri MLM boleh mendatangkan
pulangan yang lumayan maka mereka sepakat menubuhkan Syarikat MLM yang
bernama Sureco (Sure Return Corp.) atas dasar perjuangan
ekonomi Bumiputra Melayu Islam (BMI) disamping beramal untuk akhirat..

Sureco mempunyai visi dan misi yang suci... Sureco ingin menubuhkan
koperasi
(dah ditubuhkan) dan Hypermarket (mcm giant/tesco dll)..
tujuan penubuhan koperasi agar semua ahli2 Sureco dapat menikmati saham2
sureco disamping untuk mengelakkan Sureco berada diapungan
BSKL.... bukan ape... kalu kat BSKL, kita pun tau ramai musuh2 islam...
mereka boleh jatuhkan harga2 saham sureco sampai boleh tak beroperasi...
Dengan demikian Ahli Lembaga Pengarah (ALP) merasakan syrikat ini untuk BMI
maka perlulah dijaga agar kebal daripada musuh2 kat luar tu...
Lagipun keuntungan sureco sedikit sebanyak diagihkan ke masjid/surau/rumah
anak yatim/rumah orang tua... ada la buat amal...

Sureco mempunyai 6 kilang kat Malaysia dan 2 kat Indon... Kat Jitra yang
bertaraf GMP merupakan kilang herba yang terbesar dan tercangih
kat rantau asia tenggara. Selain itu Sureco juga mempunyai ladang2 herba
beribu-ribu ekar... Salah satu kat Lembah Beringin merupakan satu
projek ushasama kerajaan negeri Selangor melibatkan penggunaan wang
sejumlah
RM170 juta!!... oh ye.. lupa nak bagi tau yang sureco ni segala
urusan perniagaan, pembelian dan segalanya tak de melibatkan pinjaman dari
Bank (dikhuatiri ada unsur riba)... Semuanya CASH!!... Kat ladang ni
la ada tanaman herba, ternakan lebah dan SPIRULINA... ha!.. spirulina ni
bukan senang nak ternak!! bukan calang2 orang nak ternak tau... Kat
dunia ni ada 3 je tempat ternak spirulina... salah satunya Malaysia...
ownernya SURECO... yang 2 lagi tu diorang gunakan najis khinzir untuk
menambahkan lagi Nutrien... uwweeekkkkkk!!!!.... Spirulina ni diternak oleh
pakar spirulina merupakan seorang ahli lembaga pengarah sureco
bahagian ternakan spirulina... beliau ni nak dibeli oleh syarikat2 besar
dengan harga berjuta-juta... bagi lagi lagi beratus ribu tapi atas dasar
perjuangan dan memartabatkan ekonomi BMI, maka beliau menolak......
SUBHANALLAH!!....

Selain itu... Sureco juga ada R&Dnya sendiri yang diketuai oleh ahli
lembaga
pengarah bahagian R&D iaitu Prof. Dr. SIR Mugeni Samerin (orang
jawa ni!! ).. Gelaran "SIR" dianugerahkan oleh Queen Elizabeth (england)
diatas kajian, kejayaan dan sumbangan yang dibuat oleh beliau dalam
perubatan alternatif... WOW!!! hebat orang ni tapi beliau seorang yang low
profil dan lemah lembut orangnya... INSAF sekejap bila terpandang
beliau... kalau setakat Dato', Tan Sri tu aku tak heran dah bersepah2 kat
sini.... errr.. Tony Blair ada "SIR" ker?...
Selain itu.... segala produk sureco adalah HALAL.... dari ubat gigi
sampailah ke sabun basuh... semuanya halal... JAKIM sendiri memantau segala
aktiviti2 dalam Sureco.... Sureco juga ditawarkan zon hub halal dunia oleh
KERAjaan dan dijadikan sebagai bahan rujukan dari serata dunia
untuk produk halal....

Sureco ni adalah untuk orang melayu.... rugilah kalau orang kita sendiri
tak
nak turut sama... buat ape nak agung2kan MLM dari seberang sana...
Kita masuk kita kayakan diorang lagi.... PAS tu kita jadi kuli diorang
untuk
mengembangkan lagi perniagaan mereka... buat ape!!... Dalam Sureco
menawarkan bonus yang paling hebat berbanding dengan mana MLM yang ada di
muka bumi ini.... 97% (25% dari kumpulan- 45% dari bintang-
18% dari kemajuan- 9 % dari perdana).... aku terfikir?... abis tu pengarah
dapat berape?.... oh ya... lupa lak yang pengarah2 tu kan ke jutawan?...
dah banyak duit... dah banyak bisness yang diorang buat.... abis tu diorang
buat sureco ni untuk ape?.. UNTUK BUMIPUTRA MELAYU ISLAM...
yang sedih tu Zaihan... masa aku terangkan sureco ni ada pulak yang
perlekehkan... kalau yang perlekehkan tu orang cayanunalip tu kira tak pe
lagi.......
tapi ni orang melayu kita!!!! sedih aku... nak tumbuk & sepak kepala
diorang
tu pun ade gak.... Melayu tak sedar diri....... bengang gilakk aku..
memang benarlah yang dunia ni dah tak lama je lagi... dah nak KIAMAT....

Kalau nak bandingkan kehebatan MLM lain... aku rasa (rasa je lah) yang lain
tu lagi gempak (kot?..) ye la sureco masih lagi baru kan.... tu tak
kesahlah
sebab aku yakin dengan sureco... aku buat ni bukan semata-mata nak kaya
tapi
PERJUANGKAN EKONOMI MELAYU ISLAM yang mana sekarang ni
hanya 18% je yang kita pegang... padahal ni tanah kita... TANAH MELAYU
(sebelum namanya malaysia).. kita no 4 selepas cina,india,others(kristian
dll).
Aku bangga dengan sureco sebab sureco merupakan syarikat BMI yang
berjaya....

Kepada mereka2 yang sebok sesangat nak perjuangkan AGAMA, BANGSA,NEGARA....
apa tunggu lagi... JOM BERSAMA AKU.... jangan sebok nak berkempen
aje.. Korang kempen korang dapat ape?... oh ye nanti dapat gi jenjalan sana
sini... dapat gi makan2 sedap2.... tapi bangsa terabai!!.... tapi tu tak
kesahlah
sebab hak masing2 kan.... Insya Allah... niat yang baik pasti berkat dan
berjaya...

PEH.... Zaihan...ni la baru pertama kali aku menaip email yang paling
banyak
dalam seumur hidup aku... Kalau ko rajin Zaihan... ko tolong posting la
dalam
hidayahnet ker... aper ker..... aku kalau company tak blok yahoo group
memang aku akan posting... tolong yekk... tulun....

Akan datang aku nak cerita pasal produk hasil dari tangan orang melayu
islam
kita ni...

Click here to rescue a little child from a life of poverty.
http://us.click.yahoo.com/rAWabB/gYnLAA/i1hLAA/TXWolB/TM

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in
any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved
otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily
digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your
mail delivery settings or email the moderators at [EMAIL PROTECTED] with the
title "change to daily digest".