Assalaamu 'alaikum.....
Itulah yang perlu kita semua ambil perhatian.
Sebenarnya Islam ni adalah satu cara hidup. Not only
Solat, haji, khatam (bersunat), nikah-kahwin dll
tetapi ianya meliputi segala macam aktiviti,
termasuklah kencing yang semuany atelah diajar oleh
Allah dan Rasulnya. So, kalu kita ini seorang yang
Islam, kita akan menentang laa apa-apa benda yang
menyalahi syari'ah, semuanya ( termasuk kencing ) akan
dirahmati Allah sekiranya kita melakukannya mengikut
syarat yang dianjurkan oleh Al-Quran, Hadith dan
Sunnah Rasul Allah.

Kita tak boleh nak salahkan JKR yang meluluskan plan
men's room yang macam gitu sbb menteri dia tu ( Samy
Vellu ) is non muslim! Dia tak tahu yang kencing
berdiri ni berdosa bagi orang Islam. Yang kita orang
Islam pulak, jangan laa guna facility tersebut, kat
dalam tu kan ada bilik-bilik yang membolehkan kita
kencing sambil duduk....sabar laa sikit tunggu turn.
Jangan terpedaya dgn kemudahan yang disediakan,
kekadang tu sesetengah dari kita tak tahu yang sesuatu
perkara tu berdosa. Kita kena belajar mengenali apa
itu Islam kerana ianya meliputi seluruh aspek
kehidupan, dunia dan akhirat.

Inilah bahana nya bila Al-Quran, Hadith dan Sunnah
tidak dijadikan panduan dalam hidup. Lebih malang lagi
bila ada puhak yang tak nak menjadikannya sebagai
panduan, atau dgn kata lain MENOLAK apa yang diajarkan
oleh Allah dan RasulNya.

AKU BERLINDUNG DENGAN ALLAH DARI SYAITAN YANG DIREJAM
"Sejahat-jahat perkara (yang mereka lakukan) ialah
perbuatan mereka membeli kesenangan dirinya sendiri
dengan mengingkari Al-Quran yang telah diturunkan oleh
Allah, kerana dengki bahawa Allah menurunkan dari
limpah kurniaNya (wahyu) kepada sesiapa yang
dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya (iaitu Nabi
Muhammad s.a.w). Dengan sebab itu sudah sepatutnya
mereka mendapat kemurkaan Allah bertalu-talu dan
orang-orang yang kafir itu akan beroleh azab sengsara
yang menghinakan".Suuratul-Baqarah ayat 90.

Wassalam.

--- [EMAIL PROTECTED] wrote:

> Beberapa kali saya terima email ni, terfikir jugak
> kenapa dalam
> perkara yang perlu dijauhi tu dimasukkan yang no4
> tu? sedangkan
> banyak lagi perkara lain yang boleh bawa dosa besar
> pun tak masuk
> list?
> nampak gaya ramai lah lelaki yang tak selamat tengok
> aja men's room
> yang ada memang awal2 di reka bentuk utk untuk
> tujuan no 4 tu..
>
> yang ada anak lelaki tabiat ni kena ajar dari kecik
> kalau dah besar
> [...]
=== message truncated ===

http://mail.yahoo.com

Fair play? Video games influencing politics. Click and talk back!
http://us.click.yahoo.com/u8TY5A/tzNLAA/yQLSAA/TXWolB/TM