1. Antara Nik Aziz & Annuar Musa

   Sekiranya BN menang di PPasir, sudah pasti TPM
meminta DUN dibubarkan. Sebagai seorang yang waras
akal pemikirannya , antara kedua tokoh ini ( Nik Aziz
& Annuar Musa ) ; yang manakah agaknya
rakyat Kelantan 'redha' untuk menjadi pemimpin mereka
?
Wahai rakyat Kelantan , pilihlah pimpinan yang boleh
menjamin
kebahagian kita dunia & akhirat . Memanglah Bn menabur
janji2
pembangunan sekiranya menang di Kelantan ; tetapi kita
mesti ingat! Apakah matlamat hidup kita sbg seorang
Islam = MENCAPAI AL-FALAH ( KEBAHAGIAN HIDUp DUNIA &
AKHIRAT ). Walaupun takde Universiti , takde MEGAmall
, dan tak 'membangun' seperti negeri2 lain yg kononnya
maju & membangun ( dari persepsi UMNO );tapi rakyat
Kelantan harus bersyukur kerana mempunyai
pemimpin(IMAM) yang berwibawa; bukannya pemimpin yang
bersekongkol menggelapkan duit PPRT! dengan sokongan
dari golongan2 sekular di dlm kerajaan & UMNO.

2. Tanggungjawab Sbg Orang Islam

 Salah satu drpd tanggungjawab org yg mengaku Islam ,
ialah menyebarkan Islam dan melaksanakan hukum
Al-quran & sunnah. Sebagai individu yg serba
kekurangan; kemampuan kita amat terbatas. Tetapi
pahala ke arah itu tetap dikira jika kita menyokong
golongan yang bersedia melaksanakan tanggungjawab
tersebut utk mendaulatkan Islam dan melaksanakan
perintah Allah  ( Bagi org yang paham , sebab itulah
dikatakan jika
pangkah PAS dapat pahala ..) Memang betul...Kerana
kita menyokong golongan tersebut ( Dlm Islam pahala
sudah mula dikira apabila kita berniat utk berbuat
baik; walaupun perbuatan itu belum dilakukan )

3. Keberkatan dari Allah swt.

  Biarlah kita tidak kaya & mewah ; tatapi rezeki kita
berkat; biarlah negara kita tidak terkenal di mata
dunia & low profile, asalkan : - Kepimpinan negara
berlandaskan Al-Quran & Sunnah 100%
            ( bukan dlm aspek tertentu saja baru rujuk
kpd Mufti )

          - Tidak ada rakyat dlm negara yg merempat
tak cukup
            makan. ( Kekayaan negara seharusnya
diagihkan kepada
            semua yang berhak , tetapi dlm negara kita
sekarang
            ianya di'kaut' oleh golongan tertentu
sahaja )

          - Islam tidak dipermainkan & dipersenda oleh
musuh2nya

 semoga kita sentiasa dibawah lindungan Allah swt
hendaknya...amin

 -hamba yg lemah-

--- [EMAIL PROTECTED],

=== message truncated ===