Wa alaikumussalam warahmatullah,

Secara peribadi, saya berminat dengan hp yang mempunyai ciri-ciri sebegini tetapi malangnya, dari aspek pemasaran (marketing), banyak yang perlu diberikan untuk melariskan jualan, yang sepatutnya diringkaskan dalam email kepada milis ini atau mana-mana milis:-

1. Harga produk berapa seunit? Letih saya surf tak nampak pula. Maaf kalau mata saya yang tak perasan.

2. Iklan dalam website itu perlu buat dalam bahasa melayu kerana saudara membuat marketing di Malaysia, perlulah peka dengan bahasa kecuali target saudara hanya English-speaking Muslims.

3. Khidmat selepas jualan - after-sale service bagaimana? Mudah ke dapatkan spare-part? Berapa lama diambil untuk baiki? Kalau produk spt Nokia, banyak kedai boleh baiki tapi kalau produk yang baru nak mencipta nama ~ u have to put more effort untuk meluaskan penembusan pasaran (market penetration).

4. Kalau boleh, sediakan no talian tetap untuk dihubungi kerana nak call ke hp, tak semua orang berkemampuan. Minyak pun dah naik 30sen.

Maaf sekadar pandangan peribadi & niat ikhlas nak tolong untuk dapatkan customer.

Wassalam.