Pandangan dari seorang bapa: Anak perumpuan saya yang sekarang berumur 25 tahun sentiasa merujuk kepada saya on issues of "gewe" leading to choosing a husband. Her experience - Didepan mata kepala anak saya, the husband of this close friend of hers sepak terajang isterinya (my daughter's friend). This happened about 4-5 years ago. Since then, my daughter has a sort of "phobia" bila teringat hal ni - very much less now, Alhamdulillah. As a father, my advice  to her then was : "Lebih baik hidup sorang daripada dapat laki macam laki ... tu. Nanti papa pula naik syeh" And we all laughed. And she agrees with me, then and now. As for myself, I do not know whether my advice is proper. Wallah hua'lam.
----- Original Message -----
Sent: Monday, March 20, 2006 5:32 PM
Subject: Re: Bismillah [hidayahnet] ~ ArTiKaL ~ :- ANDARTU, Bila Mawar Kering Dipupuk Angin -:

terima kasih..itu yang diharap-harapkan sebenarnya....insyaAllah, saya masih belum berputus asa dengan apa yang ALlah takdirkan utk saya....

[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]. wrote:
salam...

kpd penulis di bwh jgn le bimbang insyaallah ALLAH mendengar semua doa hambanya. cuma kita pun kena tilik diri juga .. kekdg kita still byk kesilapan ... mcm saya dulu bila frust cinta pertama sedih sesgt ... tapi bila pikir balik mesti ade hikmah & saya tgk diri saya ... saya byk buat silap .. tak byk sabar etc .... so saya tanamkan dlm hati saya ALLAH sahaja yg tahu terbaik utk saya & baiki diri ...

Alhamdullillah lepas 8 bulan frust kenal 1 guy & after 5 month friend/couple, tunang & alhamdullilah kawin..... now dah ade baby 7 month ... what ever pun percayalah ALLAH tahu apa yg terbaik .... even now saya berjauhan dgn huby ... kami still percaya 1 day ALLAH akan bg kami dok sekali ... so ade byk benda yg harus saya & huby blaja membaiki diri ...

always believe in ALLAH ...

[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] wrote:
salam....perasaan saya terusik bila membaca artikel ini..memang saya bukan tergolong dalam golongan andartu/andalusia..umur masih 20-an (tapi dah hampir nak kehujung jugak dah)...pernah ada pengalaman bertunang, tapi tidak sebagai seorang isteri...kalau dulu sewaktu bergelar tunang orang, rasa sangat bahagia...tapi tak lama..terlalu banyak cabaran dan tekanan yang saya hadapi...ada ketikanya terlintas juga difikiran...betul dia ni memang ditakdirkan utk ku? istikharah dibuat tapi saya masih ragu sehingga akhirnya bukan ke6 pertunangan kami....hubungan yang terjalin terlerai begitu je.. sedih memang sedih..yelah kalau nak diikutkan, lagi 2 bulan kami akan bernikah..kami putus kerana terlalu banyak perselisah....masalah kewangan (sebab dia asyik bertukar pekerjaan)...taste dia tinggi...itu yang dia perjelaskan kepada saya dan orgnya juga agak sosial...lebih sosial daripada saya...suatu hari, sehari selepas dia lafazkan kata putus, kami masih bertemu dan makan bersama..itupun saya yang belanja...(alah, selama ni pun saya yang banyak keluarkan duit..ish, ungkit pulak!) saya nekad utk tidak mengeruhkan keadaan..bagi saya, yang dah berlaku biarlah berlalu..dan saya perlu mulakan hidup baru walaupun kesannya agak besar jugak kepada saya...akhirnya dia bongkarkan segala-galanya pada saya...kisah-kisah lama dia sebelum kami bertemu..(tak taulah betul ataupun tidak)..dia pernah bersekedudukan dengan sorg gadis..sehingga gadis itu mengandungkan anaknya beberapa kali (tapi semuanya digugurkan....) antara ceritanya kepada saya.....berdenyut jugaklah jantung saya bila mendengar cerita dia waktu itu...pernah juga beberapa kali saya menerima panggilan telefon dari seseorg..kononnya dialah kekasih hati bekas tunang saya..saya hanya diamkan diri sehingga hari ni..... malahan sehingga ke hari ni, hubungan kami masih tidak diputuskan secara rasmi..walaupun kami masing2 tahu, kami tak mungkin bersatu kembali....keluarganya juga terus menyepi..... saya redha dengan apa yang berlaku...sebab yakin janji Allah atas setiap ujian yang diturunkan kepada hambaNya...insayaAllah..pasti penggantinya yang lebih baik..tapi...sehingga hari ini, selepas 6 bulan perpisahan berlaku..saya masih takut-takut utk teruskan hubungan dengan sesiapa saja...entahlah....bila sebut pasal isu andartu/andalusia ni...cuak jugakle......tapi, tanngan ini masih tak berhenti menadah..memohon daripada yang maha esa.....amin....

Yahoo! Mail
Bring photos to life! New PhotoMail makes sharing a breeze.

Relax. Yahoo! Mail virus scanning helps detect nasty viruses!
Checked by TrendMicro Interscan Messaging Security.
For any enquiries, please contact FRIM IT Department.

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at [EMAIL PROTECTED] with the title "change to daily digest".

YAHOO! GROUPS LINKS