Note: forwarded message attached.

Yahoo! Photos – NEW, now offering a quality print service from just 8p a photo.

Divine inspiration Islam

YAHOO! GROUPS LINKS

--- Begin Message ---

Assalamualaikum,
selalu bila baca email psl kejadian orang lain, tak pernah sangka yang kejadian tu boleh menimpa kita, mmg selalunya takkan sama scenarionya. Tapi, above it all... jgn yakin yang kita nie selamat.

I jenis yang memang suka keluar waktu tengahari, nowhere but usually i like to go to KL library, CM or few other places. Nowhere seems dangerous and I always take precoutions. But, maybe ini peringatan utk i supaya jangan berani sangat in the future. And I wanna say thank you very-very for ur never-ending  concerns, reminders and care.

Hari rabu lepas aku sedang melintas jalan Silang untuk ke Kotaraya. Ada satu kereta berhenti untuk memberi aku jalan. Aku angkat tangan tanda terima kasih. Tanpa aku sangka, kereta Iswara model baru kaler biru tu mengekori aku. Aku pun tak sedar, sampailah aku berada di Jalan depan Bank Pertanian untuk ke Perpustakaan KL (nak pinjam buku utk assignment). Jalan tersebut jalan bas, sepatutnya kereta tak boleh lalu. Pemandu kereta Iswara tu melambai dan memberhenti kereta depan aku. (dia cross jalan sebab aku jalan melawan arus). Aku tergamam.

Pendekkan cerita, dia keluar memperkenalkan diri seolah-olah orang baik dan cakap nak berkenalan etc. Aku bagitau yang aku nak ke library. Dia insist nak ikutlah kononnya. At first, i tot so that dia tu orang baik gakla. Ada seorang lelaki tua yang dia claim konon pakcik dia. So, dia ikut aku sambil berborak-borak. Then dia ajak aku makan dan shopping. Aku bagitau yang aku kena balik ofis. And dia bagitau yang dia tu anak menteri (Rais Yatim - dunnolah), berpengaruh dan dia boleh buat apa saja yang dia nak. Aku tak layan and I walked away utk balik ke ofis. Dia jerit-jerit dan kejar. Aku mula rasa takut. Dipendekkan cerita lagi, dia ugut aku macam-macam pasal nak buat sesuatu pada aku, nak bunuh and make sure aku takkan selamat. MAsa tu aku buat silap coz aku tunjuk rasa takut dan tak bertindak coz I tot kalau aku ikut style dia maybe aku boleh lepaskan diri tanpa berlaku apa-apa yang tak diingini. Tapi aku tersilap. AKu telah membenarkan dia menguasai aku, dia terus pegang dan paksa aku ikut dia. Dia marah orang sekeliling dan tumbuk dinding bila aku melawan. HE was so psycho and crazy. Bila aku cuba nak call kawan aku, dia ambik hp aku.

Dalam aku cuba fikir nak buat apa (and tak berani nak menjerit - bodoh and kesilapan aku), kami sampai di Maju Junction. He kept threatening me about dia being berpengaruh dan kawan-kawan gangster. Dia mula call kawan-kawan dia suh cari aku later on and all. Dia cakap dia akan pastikan aku tak wujud lagi sebab aku dah sakitkan hati dia dan tak ikut kehendak dia.Dia cakap dia nak antar aku balik ofis dan call pakcik dia tadi tu untuk pick up. Masa tu, aku dah tekad kalau aku tak larikan diri memang habislah aku. Kebetulan kami berada dekat dgn toilet Maju Junction. Tempat tu tak ramai orang. Tapi aku tekad aku lepaskan tangan aku dan aku terus lari masuk bilik air. Dia marah sangat, dia kejar aku, dia tunggu aku depan bilik air. Tapi nasib baik ada orang, so dia tak berani masuk. I locked myself in the toilet. Aku mintak tolong kat kakak kebetulan ada di bilik air sebelah. I was so damn scared and I became panic and cry. Ada chinese girl masuk and pinjamkan aku henpon dia. I called my boss to pick me up. Makcik cleaner masuk dan bagitau mamat tu ada kat luar. Makcik cleaner called security. Tapi silapnya, security buat pengumuman pasal mamat berjersey merah seluar biru tua. So, mamat tu sempat larikan diri with my nokiya 7610 full of info and data. Aku tak salahkan sangat security tu coz maybe diorang pun tak sangka. But then, patutnya diorang kena bertindak terus dan bukannya semua pegi bilik air tengok aku. Duhh..

Utk fyi, mamat tu mengaku berumur 30thn, nama Hakimi, kerja jurutera petronas di kerteh, grad North Carolina, USA, anak kepada menteri Rais Yatim, tinggal di Bukit Damansara, pakai jam Rolex, Dompet Versace, berkacamata shades stail, kasut hitam. Berkereta yang di claim kereta pakcik yang kononnya pemandu bapak dia, Iswara model baru kaler biru. (Mula-mula dia tak bagitau background dia, bila dia bagitau aku dah syak and try to excuse myself dah pun, tu yang dia start jadi psycho). Aku pelik coz baju jersey dia tu agak lusuh, kalau dia betul kerja bagus mesti baju smart jek. Dia berambut pendek tegak-tegak, berkulit coklat sedang-sedanglah, agak berisi dan tinggi lebih kurang 160cm jek. Dia pakai baju Jersey merah bertulisan Wembley kaler putih.

My boss and colleague came, we went to make police report. I juz hope that macam kata polis tu mamat tu cuma takut-takutkan aku jek. Aku harap takdelah dia cari aku lepas ni. Tapi, Allah selamatkan aku dengan tak terjadi apa-apa yang lebih buruk. Dan kesilapan aku ialah:

1. aku tak berani bertindak walaupun aku dah tau sesuatu tak kena pada mamat tu. Sepatutnya aku jerit jek dan minta tolong orang awam.

2. Aku silap buat perhitungan dengan ikut cara dia and ingatkan aku boleh lepas secara baik.
3. Lupa that, "don't talk to stranger". Walaupun sebelum ni aku tak penah layan, tapi kali nie aku terpedaya dengan kebaikan mamat tu yang berniat jahat. Confirm, lepas nie aku mmg takde dah nak kenal-kenal orang yang sebarangan. Lantaklah kalau orang nak cakap sombong pun, but I had enough.

4. Aku selalu rasa berani dan keluar sorang diri. Lepas tu, mati gue tak berani dah jalan sorang-sorang. (but then, what can i do, takkanla langsung tak keluar).

5. Aku tunjuk rasa takut dan buat aku jadi fragile. Sepatutnya aku kena tunjuk berani dan tak mudah dikuasai. Aku nie mmg cepat panic sket dan penakut.

6. Lepas nie aku akan beli dompet kecik utk bawak duit sket je kalau keluar.
7. Hp murah.. alamak.. jgnlah suh bawak hp murah coz there are thousand usage of good hp. Ada sesapa nak sponsor N-series?

8. Confirm aku akan beli chili spray Rashid Sibir tu.
9. Maybe I shud dress down a bit. Alamakk.. takleh ke nak nampak cantik sket. Dahla tak cantik.
10. It's a crime to be too nice to others. Tuhla, orang selalu ckp aku nie overfriendly, baik sangat. Aku rasa takde pun, tapi ntahla.. maybe aku nie senang percaya orang and too frank that I cannot lie. Dan juga, kat kl nie takyahlah buat baik sangat. Jgn tunjuk yang kita nie vulnarable.

After all, aku sangat-sangat bersyukur yang aku selamat. Dan aku berdoa banyak-banyak semoga Allah melindungi aku dari kejahatan. Amin.

Some notes about police report:
1. pegawai2 kaunter polis tu agak boroi and slow sket. Aku ingatkan sume polis-polis nie tough dan jaga body. Walaupun sikap mesra pelanggan dah bagus, tapi slow sketlah.

2. Suasana balai tu patut lagi moden lah. Nie printer pun masih line printer yang ink pun dah samar-samar. Pen pun takde, keyboard PC pun jenis lama punya. Sian tgk diorang, facilities mcm tak moden walaupun balai polis tu kat tengah2 KL.

3. Sistem report yang tersusun sket. Rasa kalau kes urgent, sure tertuduh sempat lari sampai siam sebelum mangsa sempat buat report.

tq.

--- End Message ---

Kirim email ke