Assalamualaikum,
Saya sbnrnya terlibat secara tak langsung dlm proses pemohonan sijil halal dalam categori product cosmetic.
tak lama dulu, semasa saya dlm perjalanan ke pejabat kerajaan di PJ. saya berbual dgn pemandu teksi yang saya naiki. saya kurang pasti dgn kesahihan crite yg dberikan kpd saya. pemandu teksi ini berbangsa india, saya ni pun india, alhamdulillah saya dah islam.
saya terkejut mendengar dia kata yg ade kawan dia (chinese, non muslim) buat permohonan utk halal cert, sgt senang dpt halal cert sbb dia bg duit kopi pd pegawai yg terlibat. cam ni la pendapat saya, kebanyakkan org bukan islam tak ambil peduli ttg halal cert dan apabila mereka berjumpa dgn pegawai yg boleh bekerjasama dgn mereka, syok la mereka..... akhirnya kita yg islam ni yg jadi mangsa.
Bg kebanyakkan org non muslim dan segelintir muslim , bila dah dpt halal cert....manufacturing plant mereka menunjukkan yg mereka tak layak.
Kalau GMP (Good Manufacturing Practice) cert sgt penting bg memastikan kebersihan product, kenapa Halal cert tak boleh menjadi penting bg memastikan kesucian product????
Wallahualam...

Regards,
Hurun Ain Kasturi..........

Send instant messages to your online friends http://uk.messenger.yahoo.com __._,_.___

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Jamaah Islah Malaysia          : http://www.jim.org.my
Radio Islam Kuliyyah           : http://www.kuliyyah.com
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured

Kirim email ke