From: hidayahnet@yahoogroups.com [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Behalf Of Ahmad Fadzli
Sent: Monday, December 11, 2006 3:42 PM
To: Ikhwanul Muslimun
Subject: Re: Help Palestine [hidayahnet] HARAM=HALAL=HARAM

Inilah masalah yang menimpa umat Islam di Malaysia
sekarang. Susah nak mencari makanan yang 'HALAL'
dinegara sendiri. Kesan daripada kegagalan pihak2 yang
berwajib & kerajaan yang mentadbir negara ini dalam
mengambil tindakan tegas.

Sudah terlalu banyak isu2 halal ini didedahkan, sama
ada oleh pengguna ataupun oleh team Dr. Ma'amor (PPIM)
tetapi tiada tindakan susulan daripada JAKIM sendiri,
mahupun drpd Menteri yg berkenaan
(Dr.Abdullah Mohd Zin). Barangkali mereka2 ini tidak
sedar kesan akibat drpd memakan makanan yang tidak
betul2 HALAL ; kerana untuk melahirkan generasi umat
Islam yang hebat, utuh, dan professional, mestilah
bermula daripada makanan yang halal & berkhasiat.
Kerana ianya melibatkan soal2 khusyuk Solat, terang
hati, kuat daya ingatan, dsbg. Adalah penting soal
pemakanan kita dititikberatkan; sepertimana para
pelajar Tahfiz 'menjaga' pemakanan mereka, agar mudah
mereka mendalami ilmu agama & menghafaz Al-Quran.

Ini sepatutnya menjadi amalan & pegangan setiap umat
Islam di negara ini, bukannya sekolah tahfiz & sekolah
pondok sahaja.
Inilah kesannnya apabila semua umat Islam di negara
ini(termasuk para pemimpin yg kita 'sanjungi') gagal
atau tidak mahu mendalami & mengamalkan serta
BERPEGANG kepada ajaran Islam secara menyeluruh 100%.

**Islam bukan hanya di tikar Sembahyang..........

Ahmad Fadzli bin Ahmad Saleh

Have a burning question?
Go to www.Answers.yahoo.com and get answers from real people who know.

Kirim email ke