Salam,

Orang Melayu, sejak dari dulu udah terlalu selesa dengan kehidupan mereka
menyebabkan kemelayuan mereka lebih layu dari bangsa-bangsa lain ynag terpaksa
berjuang untuk survival mereka. Perkataan "TAK APA LAH" telah diajar oleh YM
Allahyarham Tengku Abdul Rahman dulu kepada rakyat Tanah Melayu, cuma orang
Melayu saja yang dok simpan ayat tu sampai hari ini, bangsa lain dah lupakan
ayat tersebut.
Saya ingat di Ijok dan Macap dan kesemua kawasan pilihan raya kecil, kalau BN
bubuh beruk atau
cicak kobeng atau ayam katek sebagai calun pun, masih si Melayu-Melayu yang
semakin layu itu
pangkah BN pasal siberuk, sicicak atau siayam tu mungkin akan berak tahi emas
untuk dipunggut oleh si-Pengundi-pengundi tu. Akhirnya mereka diberakkan tahi
sedia kala yang busuk lagi membusukkan, baru nak terjaga dan terbeliak mata
keputihan dan terkejut beruk dibuatnya.
Sudah terlambat....beras, gula, susu anak dirumah dah habis....barangan makin
naik harganya,
undi lagi Barang Naik (BN)! Baru nak hantuk kepala kat batang pokok kelapa,
sampai pecah
kepala mereka pun tarak guna. Baru padan muka.
Belajar lah sikit daripada pengundi Cina....mereka guna akalfikiran bila
mengundi, bermuafakat
diantara mereka dan mereka banyak memikirkan kepentingan bangsa mereka kerana
mereka
sedar yang mereka ni perlu berjuang dan berusaha untuk survival, buka macam
perangai orang
orang Melayu(kebanyakan) yang jurang diantara yang miskin dan yang kaya terlalu
jauh.

- Alexjal Zabrienski.

NOTE: This email is confidential and is meant for intended recipient(s) only.
If you are not an intended recipient or someone authorized to receive email on
behalf of an intended recipient, please reply to the sender that the email was
misdirected, and delete the email.