From: mohd harris ahmad jaal [EMAIL PROTECTED]
Date: Fri, 20 Jul 2007 19:58:24 -0700 (PDT)
Subject: Cara Mengetahui Kek Yang Mengandungi ArakCara Mengetahui Kek Yang
Mengandungi Arak

Assalamualaikum

Pengalaman bekerja di Hotel telah memberi pengalaman yang ingin saya kongsikan
bersama pembaca semua. Saya pernah di lemparkan dengan kek yang saya buat
kerana tidak mencampurkan wain atau rum. Rasa bersalahsentiasa menghantui
kerana bersubahat untuk menghidangkan makanan yang tidak halal kepada orang
Islam yang lain. Dengan itu saya berhenti kerja, coz saya rasa ada tempat lain
lagi,yang boleh saya dapat rezeki yang halal.
Disini saya perturunkan, bagaimana ingin mengetahui kek yang kita makan
mengandungi bahan tersebut. Apabila kek yang ada wain, rasanya seakan-akan
masam sedikit. Puas saya fikirkan macaman nak memperjelaskan lagi rasanya.ok
la,pernah tak buat Sponge Cake (Sponge Cake Mix 100 gram, Air 100ml, Telur 100
ml dan Minyak 100 ml), kalau pernah cuba gantikan air dalam resepi, dengan air
Pep.. atau Coke. Hasilnya kek kita akan terasa masam-masam sedikit seperti kek
yang ada wain.

Cubala buat, dan simpan "rasa" itu supaya kita akan lebih berhati-hati lagi
dimasa akan datang, dan beritahu rakan2 atau saudara mara.

Untuk pengetahuan, adunan kek biasanya digaul dengan tangan. Oleh itu,
berhati-hatilah membeli kek.

Sekian

Kirim email ke