tanya diri sendiri lah bagi yang nak khawin dua tiga empat....
Hati kamu takan menipu...pasal apa? sedap,harta,.......tapi yang nak
menjadikan kelihatan baik di mata org pasal akal yang
menyampaikan dimulut supaya sedap didengar...............

Julie Bt Hussain
Sent by: hidayahnet@yahoogroups.com
04/08/2007 09:27 PM
Please respond to
hidayahnet@yahoogroups.com

hidayahnet@yahoogroups.com
cc

Subject
Re: Help Palestine [hidayahnet] Review JERITAN SEORANG PERAWAN TUA

Assalamualaikum,

saya tidak sokong poligami sekiranya lelaki itu sekadar cukup untuk
memberi makan kepada seorg isteri & seorg anak.apa yg saya nampak di
Malaysia,ramai yg berpoligami adalah golongan yg tidak
berkemampuan.kebanyakkannya isteri kedua yg berkerja dan bergaji besar.dia
terpaksa sara hidup isteri pertama dan anak2 suami dari isteri pertama
kerana kalau tidak bersetuju,dia akan jadi andartu!

fenomena ini berbeza pula dgn lelaki arab.hampir semua depa
berpoligami.satu disebabkan depa ikut sunnah nabi.yg kedua nya,depa mmg
sgt berkemampuan.saya ada seorg kawan yg jd isteri kedua kepada lelaki
arab saudi.ada seorg lagi dr indonesia,jd isteri kedua jugak kepada lelaki
arab dr jordan.

bagi saya,kalau ada sesiapa yg berkeinginan untuk berpoligami,satu
syaratnya kena bagi duit elaun kpd isteri setiap bulan melalui potongan
gaji.syarat ini untuk memastikan isteri pertama tidak dinafikan hak & ada
duit belanja walaupun suami jarang ada di rumah.yg keduanya
sekurang-kurangnya bg sebuah kereta kpd isteri pertama.syarat kedua ni
perlu sebab sekiranya si suami dah tak reti nak amik anak d sekolah,si
isteri boleh sendiri amik anak balik sekolah.jika betul si suami dpt beri
dua benda ni kpd isteri pertama,saya rasa tidak ada masalah utk
berpoligami sbb dlm islam,isteri yg belum diceraikan tidak dapat tuntut
haknya.

wassalam.

 Moody friends. Drama queens. Your life? Nope! - their life, your story.
Play Sims Stories at Yahoo! Games.

Kirim email ke