O begitu. Nampaknya saya terkeliru dengan tajuk. Tidak mengapa, nanti saya
siasat lagi, dan beri komen selanjutnya. Terima kasih.

  Leon.

"Hang Jebat"@yahoo.com wrote:
            Terima kasih saudaraku...

  Huruf tuu bukan pada Mini Popper saudaraku... tetapi pada satu product
aiskrim yang
  di keluarkan oleh WALLS yang bentuknya seperti coklet OREO... dan pernah di
siarkan gambarnya di
  group ni...

  Bukan Mini Poppers saudara...
  Kalau tak salah saya, PPIM pernah ketengahkan isu ini...

  Sekian
  Wassalam

  On 9/12/07, leonadrianto <leonadrianto> wrote:               Terima kasih
diucapkan diatas pandangan saudara itu. Hari yang baik, apatah lagi masuknya
bulan yang berkat dan baik ini, tiada kemarahan yang hendak ditujukan. Sebagai
seorang Islam, bukannya keperibadian yang menjadi pertelagahan, tetapi unsur
fakta. Sebagai orang Islam bukan niat kita hendak menang atau hendak kalah
dalam perbicaraan ini, tetapi hanya sekali lagi mengenengahkan apa yang betul
dan apa yang kita faham semuga menjadi tauladan kepada seluruh umat Islam yang
lain. Itu pun kalau mereka hendak percaya atau hendak mendengar. Jika sesatnya
sesuatu manusia itu, tiada siapa yang boleh memberi petunjuk melainkan ALLAH
jua. Oleh kerana hebatnya, yang diperkatakan mengenai aiskrim mini popper ini,
saya pun bergegas untuk mendapatkan dikedai walls terdekat. Dijual dalam satu
kotak dan didalamnya ada beberapa sampul yang terkandung 3 biji guli aiskrim
yang disalut coklat. Saya pun membelek pada kotak
 tersebut, tiada t yang dikatakan kecuali pada huruf chocolate. Lalu saya
mengambil sampul yang ada dan membelek belek lagi, tiada juga huruf t yang
dikatakan. Ada perkataan w yang diadunkan seperti lambang jantung. Selepas
membukanya saya pun merasainya. Tiada yang ganjil. Maka saya mebuat rumusan,
huruf t adalah satu huruf roman, yang bersamaan dengan huruf arab TA. Ia
terdapat dijendela kayu lama, digunakan sebagai tanda campur, di angkat lambang
kononnya sebagai salib untuk jesus. Semua pertembungan pertembungan jalan juga
menghasilkan huruf t, maka terjadilah simpang empat. Tiada yang ganjilnya
dengan huruf ini, kecuali diniatkan kepada satu fahaman dan juga kepada satu
persembahan anutan. Itu sebabnya dalam tulisan terdahulu saya mengatakan jika
tidak suka huruf t kita gunakan huruf lain. Bukan berniat mempersendakan tuan
dengan menyabitkannya kepada bulan atau bintang. Ia hanya satu simbolik kepada
Islam seperti t kepada kristian. Jika kita mudah teruja dengan satu
 satu hal, itu juga penyebab perjuangan kita selalu gagal. Kena banyakkan
membaca (iqra'), dan tenang dalam menharungi kehidupan sementara yang ALLAH
kurniakan ini. ALLAH tidak jadikan sesuatu itu sesia belaka. Ia adalah untuk
umatnya yang arif mendapatkan petunjuk sebagai bekalan hari akhir. Sudah hendak
masuk bulan puasa ini, kenalah latihkan diri, sempurnakan diri dan ibadat kita.
Mudah mudahan kita diberi petunjuk dan jalan yang benar sampai kehadrat ILLAHI.

  Salam

  Leon

"Hang Jebat"@yahoo.com wrote:
        Terima kasih Leon atas pendangan saudara.

  Itu bukan tanda campur dik... itu tanda " t ".... kalau x caya pergi kedai
tengok....

  Saya nak tanya sikit.... terfikirkah kita, dalam banyak banyak huruf A-Z
kenapa ada tanda " t ".....??????
  takda kena-mengena langsung dengan W a l l s ... lainlah kalau dia tanda
"W".... dan terfikirkah kenapa
  tak di tanda "W" untuk WALLS.... kenapa di tandakan " t ".........

  Dan apa bezanya salib dengan huruf " t " yang di paparkan tanpa lain-lain
huruf di depan atau di belakang.......????
  Maksud saya huruf " t " dan bukan ayat yang menggunakan huruf " t "....

  Boleh Leon terangkan sikit.... saya kurang arif....

  Dan mengenai bulan dan bintang tuuu... saya rasa Leon tak payah laa nak
sangkut paut kan sebab saya
  cerita pasal WALLS bukan pasal politik bulan ker bintang ker timbang ker....
dan saya tak pernah
  daftar dalam mana-mana parti politik... cuma daftar mengundi saja...

  Pandangan dari Saudara Leon amat saya hargai....

  Maaf di pinta jika ada yang terasa...
  Yang baik itu dari ALLAH dan yang buruk itu dari diri kita sendiri....

  Sekian....

JEBAT

  On 9/5/07, leonadrianto <leonadrianto> wrote:               Abang,
  Itu tanda campor atau huruf t. Bukan salib. Esok esok tanda campor kita tukar
jadi bulan ke? atau huruf t jangan digunakan dan di gantikan dengan lambang
bintang. Hapuslah salib itu.
  Leon

"Hang Jebat"@yahoo.com wrote:
      Salam..

Ini cuma nak memperingati apa yang dah di lakukan...

Kalau tak salah aiskrim ni keluaran WALLS....
Lupakah kita... atau tak tahukah kita.... atau tak mahu ambil tahu.....

WALLS ni kan sebuah syarikat yang biadap...

WALLS pernah keluarkan aiskrim yang macam biskut tuuu dan
ada tanda SALIB... dan sampai sekarang masih di jual....

Lupakah kita... atau tak tahukah kita.... atau tak mahu ambil tahu.....

Yang WALLS tak pernah minta maaf atas kesilapan yang dilakukan yang
menyentuh sensiviti orang Islam...

Emmm....

Saya....????? dah bertahun x beli aiskrim keluaran WALLS... walaupun
disahkan HALAL oleh JAKIM tapi demi MARUAH ISLAM.... samapi
sekarang....

SAY NO TO WALLS........!!!!!

Jadi fikir² kanlah........

On 8/30/07, "Ramlan" <"Ramlan"> wrote:

> [...]
> acik..) These emulsifiers are haram :-
> 120,141,160(A),161,252,300,301,422,430,431,433,435,436,441,470,471,472
> (A,E),473,474,475,476,477,481,482,483,491,494,542,570,631,635,920 âEUR"
> RENNET in the cheese is animal origin is HARAM too unless otherwise stated.
> For those who are aware, please let it be known to our
> âEUR~un-informedâEUR(tm) Muslim brothers and sisters. This what it reads? We
> bought this particular ingredient, which is contained in most chocolates and
> ice creams they have Emulsifier 471 These are pork fats and they name
 it such a way. After reading, we called MUIS & checked with them. They told us
that it is actually pork fats. We checked most chocolate brand and ice creams
and that most of them we cannot eat. As Muslims we should not make the same
mistake. Before eating any chocolate or ice creams, please read the ingredients
first.
> ________________________________

> ________________________________

  Park yourself in front of a world of choices in alternative vehicles.
Visit the Yahoo! Auto Green Center.

  Building a website is a piece of cake.
Yahoo! Small Business gives you all the tools to get online.

Fussy? Opinionated? Impossible to please? Perfect.  Join Yahoo!'s user panel
and lay it on us.

Kirim email ke