Saya inggin tambah sedikit di sini tentang kitab fadail amal,membaca
dan mengamalkan baca kitab tersebut memang bagus
         Dan banyak kelebihan dan fadilatnya yang dimiliki kerana saya pun ada
membaca dan menggikut tabliq  dan ia sesuai membaca
        Bersama keluarga apabila kita membaca kitab fadhail amal inshaallah ia
akan mengapuskan 10 majlis lalai tapi kita harus
        Mengikut adab2 membaca seperti berkumpul duduk dlm adas wuduq.Ia sesuai
baca lepas magrib dan lepas solat subuh.
        Dlm kitab itu mempunyai macam2 ilmu antaranya,Tentang bulan
ramadan,zikir,solat,tentang para2 sahabat dan tabliq,
        dan ia lengkap dengan huraian dan maksud hadis sebab apa saya katakan
kitab itu disemak dihuraikan oleh maulana
        kita pakitan dan india yang usahakan kerja tabliq ini.kitab itu juga
ada sebut bagaimana apa dia tabliq kerana ramai orang
        ragu2 tentag apa itu usaha tabliq,saya rasa tak perlu saya terangkan
yang mana tak ada kitab ini belilah.Sebab pada zaman
        sekarang kalau kta bawa suasana islam dlm rumah kita anak2 kita
inshaallah akan baca dankalau kita tak ada di rumah
       anak isteri kita akan bacakandan jika ada orang tabliq datang anak2 kita
mungkin tak lari dan faham usaha tabliq itu apa.
       Dan kita juga harus juga berguru dengan ustad2 yang bertaulih untuk
menabahkan ilmu yang sedia ada........
       yang baik dari allah yang buruk dari kelemahan diri saya ...wassalam