Kuliah Aqeedah
Weakness of Faith (Open to everybody; non-muslim are most welcome and can
actively participate during question and answer session)
Ustaz Hussein Yee
Every Sunday
11am-12.30pm
Dewan Al-Khaadeem

  Kuliah Aqeedah

(Syarah Buku Intisari Aqidah @ Panduan Aqidah Lengkap terbitan Pustaka Imam
Syafiee)
 Ustaz Hussein Yee
Every Monday
 8.45pm-10.15 pm Dewan Al-Khaadeem

 Location:
 AL-KHAADEM Centre
 Lot 1034, Jalan Cempaka, Sungai Kayu Ara (near Damansara Utama)
 (10 minutes from UM and UIA PJ)
 47400 Petaling Jaya
 Selangor Darul Ehsan, Malaysia
 Tel/Fax: 603-7726 4146 / 03-7726 4149
 Web: www.al-khaadem.com.my
 Email : [EMAIL PROTECTED]

Kuliah Aqeedah
 Guru: Ust Fathul Bari
 Tarikh: 9 januari 2008 (Rabu)
 Masa: Maghrib hingga Isya'
 Lokasi: Surau Al-Muhajirin, Taman Sri Ukay. Berdekatan Adni Islamic School
(boleh melalui jalan ampang)
 Contact Person: Mr Norman 019-2723960 or 0132342634.

  Tajuk: Tafsir Al-Quran
 Hari: Setiap Jumaat
 Masa:7.45pm-9pm
 Guru:Ust Kariman
 Lokasi:Balai Islam, Section 1, Kg Tunku, PJ. (near Kg Tunku Mosque)
 Contact Person: Dr Ezzat 012-2941571
Tajuk: Hadith (Syarah Hadih 40 Imam Nawawi)
 Hari: Setiap Sabtu dan Isnin pertama setiap bulan
 Masa:7.45pm-9pm
 Guru:Ust Sofwan Badrie
 Lokasi:Balai Islam, Section 1, Kg Tunku, PJ. (near Kg Tunku Mosque)
 Contact Person: Dr Ezzat 012-2941571

 Tajuk: Tafsir Al-Quran (Qalbun Salim [Hati yg sejahtera], Mengenal Musuh)
 Hari: Setiap Sabtu Sabtu
 Masa:5.15pm-6.30pm
 Guru:Ust Kariman
 Lokasi: Darul Taklim, No 44A, Lorong Rahim Kajai 14, Taman Tun Dr Ismail
(TTDI), (near Maybank, next to Akubekam shop
 Contact Person: darul Taalim 019-3642993 or 03-77282393
www.islamiclearningcentre.com

Diriwayatkan daripada Muaz bin Jabal r.a, sesungguhnya Rasulullah s.a.w
memegang tangannya sambil bersabda:
 Wahai Muaz! Demi Allah aku sangat sayang kepadamu, demi Allah aku sangat
sayang kepadamu. Kemudian baginda bersabda lagi: Aku berpesan kepadamu, wahai
Muaz! Setelah selesai sembahyang, janganlah kamu lupa untuk membaca: Ya Allah!
Bantulah aku untuk sentiasa menyebut namaMu dan bersyukur kepadaMu serta
memperbaiki ibadat kepadaMu.

 (Hadis riwayat Abu Daud).

Never miss a thing.   Make Yahoo your homepage.

Kirim email ke