Kalau ada publisiti yang meluas mengenai perkara ini didalam internet
dan dikalangan orang Islam di Malaysia, kemungkinan kes ini akan ditarik
balik dari mahkamah kerana backfire. Dakyah Kristian selalunya dilakukan
dalam keadaan berselindung disebalik sesuatu atau dilakukan dalam senyap
senyap.
Jika ada orang buat kecoh tentang perkara ini, baguslah kerana kedua
dua taktik ini dapat dikesan oleh orang Islam. Dan pendakwah Kristian
mungkin akan mencuba kembali dalam masa 20 tahun lagi setelah orang
Islam di Malaysia ni dah lupa mengenai perkara ini.
Oleh itu, buat buat bising pasal hal ini. Moga moga mendatangkan
kebaikan.
Insyaallah.

Jgn selalu anggap ulama berdiam diri.
Ulama sentiasa berani bersuara. Tapi sampai ke mana ?
Tanyalah kepada kerajaan punya kuasa ......

Selain tu, kita orang2 yang kecil ni bukan tak ada kuasa.
Kalau tak boleh guna saluran akhbar rasmi, gunalah internet.

Tapi fakta tu kena betulkan dulu.
Bukan dia nak ganti Jesus dengan Allah. Dia nak guna Allah tu sebagai
pengganti God dalam Bible. Seperti dimaklumi, akidah kristian
berasaskan trinity ; God the Father, Jesus Son of God & Holy Spirit.

Penggunaan kalimah Allah telah lama digunakan oleh Kristian Arab.
Kalimah Allah dengan sebetutan 'ALLA" juga sudah membudaya di
Indonesia. Tapi sebut itu memang tidak ada tradisinya di Malaysia
kerana agama Kristian di Malaysia dibawa oleh para penjajah yang
tidak mengenal kalimah Allah dalam kitab mereka.

Jadi lebih tepatnya, kes menggunakan kalimah Allah sebagai ganti kata
God dalam Bible di Malaysia itu adalah taktik terbaru orang kristian
untuk mendekatkan orang Islam kepada Kristian.

Untuk menjaga diri dan keluarga dari di'ayah /propaganda Kristian
ini, marilah kita mengukuhkan usaha dakwah dari rumah masing2. Nak
tunggu tukar kerajaan yang lebih perihatin itu, lama lagi. Semoga
juga ia berhasil !

Wallahu a'lam.

RAS

--- In hidayahnet@yahoogroups.com, azizul abd ghani wrote:

> srat khabar star... 28/12/2007...dimaklumkan bhwa paderi
malaysia....agama kristian skg tgh wat prmohonan kat mahkamah nk
tukar name tuhan mreka dr jesus ke ALLAH...kowg taw x ape mksud dye
nk wat cam tue....coz dowg nk sestkn akidah umat islam...so t rmi r
owg yg msuk agama kristian klo nme jesus dtkar kew
ALLAH...wei...tolong r forward kan... skang nie mahkamah ngah wat
kputusn...why ulama brdiam diri sdgkn kes itu akan brleluasa...dan
ramai remaja islam yang akan murtad...tolong selamatkan Islam

>   maaflah kerna saya kuathir jika perkara ini sahih dan menjadi
suatu realiti..

> ---------------------------------
> Be a better friend, newshound, and know-it-all with Yahoo! Mobile.
Try it now.

DISCLAIMER:

This e-mail (including any attachments) may contain confidential information.
If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any review,
distribution, printing, copying or use of this e-mail is strictly prohibited.
If you have received this e-mail in error, please notify the sender or Bursa
Malaysia immediately and delete the original message. Opinions, conclusions and
other information in this e-mail that do not relate to the official business of
Bursa Malaysia and/or its group of companies ("Bursa Malaysia Group") shall be
understood as neither given nor endorsed by Bursa Malaysia Group and Bursa
Malaysia Group accepts no responsibility for the same. All liability arising
from or in connection with computer viruses and/or corrupted e-mails is
excluded to the fullest extent permitted by law.

Kirim email ke