Salam,
sayapun nak tambah sikit. saya risau dgn anak saya yang bersekolah
petang kerana tiada diperuntukan waktu solat zohor & asar. Bila saya
tanya guru di sekolah itu, dia cakap boleh solat masa rehat pukul 3
coz gurupun curi waktu rehat tu untuk solat zohor. Alamak... gurupun
solat lewat, macamana nak ajar murid solat on time. bukankah
melewatkan solat tu tak elok. harap kementerian pelajaran beri
perhatian tentang waktu solat ni. bagilah sedikit waktu untuk guru2
dan murid untuk solat berjemaah. tak guna ada j-qaf di sek2 jika
praktikal solat tidak dititikberatkan.

--- In hidayahnet@yahoogroups.com, "Hang Jebat" wrote:

> Saya ada sedikit jer isu tentang pendidikan negara....
> 1. Murid beragama Islam tidak di dedahkan dengan waktu sembahyang.
> Cthnya : Murid sekolah petang, ada 2 waktu iaitu zohor dah asar.
> 2. Penggunaan bahasa arab. Saya tak pasti tetapi setahu saya masa
saya
> sekolah dulu takda satupun matapelajaran bahasa arab di ajar.
> Dua isu saja cukup kot.... mungkin ada pendapat yang lain dari group
> ini yang lebih baik.
> Wassalam...

pndgn n pndpt dr antum...ana studi lg..insyaALLAH,major ana pend
islam.utk jd mualimat la..skrg ni dlm proses nk bt proposal...ana nk
cari isu yg sesuai b'kaitan senario p n p pend islam kat luar
tu..erm,ana hrp antum smua blh lah bg pndpt ttg isu yg sesuai
b'kaitan p n p pend islam ke atau apa2 je isu yg b'laku dlm sistem
pengajarn pi kt sek skrg ni...syukran jazilan....

http://uk.messenger.yahoo.com

Kirim email ke