salam to all

saya baru pulang dari kursus bersama2 imam dari Perak..

berdasarkan pandangan saya jika seseorang itu bernama Insan sudah
pasti ada yang baik dan pasti ada yang buruk ada dalam diri
seseorang insan itu.. Jangan la kita cepat melatah melihat kes2 yang
melibatkan orang2 kuat surau kita seperti kes rogol, sumbang mahram
atau kesombongan pada diri mereka.. kenapa kita nampak semua itu..
sebab mereka ini (imam, bilal atau orang kuat surau atau masjid) ini
amat dekat dengan kita jadi segala perilaku mereka nampak terang
pada kita.

adakah pengalaman kita pulak dengan paderi itu telah memberi
keseluruhan gambaran sikap yang ada pada beliau berbanding dengan
imam-imam atau bilal2 masjid yang boleh dikatakan setiap hari,
minggu dan tahun kita bejumpa atau berselisih dengan dia? padahal
kisah2 paderi yang menyeleweng dan ada juga pernah diberitakan
paderi mempunyai anak luar nikah dengan sister kerana hasil
penzinaan mereka.. so apa yang nak kita tafsirkan lagi...

Jangan cepat melatah, kemungkinan orang kuat masjid atau surau yang
kita jumpa pada masa itu menghadapi masalah kewangan ke, masalah
keluarga ke, jadi masa kita berjumpa dengan dia tak sesuai lansung
hehehe... tambah2 plak sekarang ni harga minyak pulak naik dengan
diikuti dengan kenaikkan harga barang juga... (kemungkinan)..

sudah dinamakan manusia, pasti ya atau tidak kita takkan terlepas
dari membuat kesilapan.. kita pula sebagai muslim perlu mengambil
kewajipan saling tegur menegur bagi mengelak seseorang itu terus
melakukan kesalahan...sentiasa berfikiran positif.. siapa lagi nak
menjaga agama kita selain kita..

--- In hidayahnet@yahoogroups.com, Lynn Zarina wrote:

> tak kurang juga ahli surau yang merogol anak sendiri sampai
beranak ( tidak lama dulu kes ni ada )

> bagi yang baik tu baik lah,bagi yang jahat tu jahat lah. tapi saya
beruntung dapat menemui paderi itu sebab saya banyak belajar dari
dia.

> Iman
>
> --- Pada Rab, 25/6/08, [EMAIL PROTECTED] <[EMAIL PROTECTED]> menulis:
> Daripada: [EMAIL PROTECTED] <[EMAIL PROTECTED]>
> Subjek: Re: Balasan: Re: Help Palestine [hidayahnet] MasyaAllah!
> Kepada: "Ikhwanul Muslimun" <hidayahnet@yahoogroups.com>
> Tarikh: Rabu, 25 Jun, 2008, 4:42 PM
>

>       Janganlah cepat memuji sikap lemah lembut paderi kerana
pada tahun lepas satu berita disiarkan bagaimana ramai wanita di
Amerika Syarikat yang mengadu telah di "rogol" oleh paderi (tak
berapa ingat berapa orang paderi terlibat). Mungkin sikap lemah
lembut itu juga boleh menggoda. Paderi juga manusia dan akibat
terlalu lama "berpuasa" sikap lemah lembut mampu bertukar jadi ganas
atau kemungkinan oleh kerana terlalu baiknya paderi itu maka wanita
mungkin rasa ingin balas kebaikan itu dengan menyerah tubuh sendiri
kemudian menyesal dan paderi pun dipersalahkan. Nasihat paderi macam
bapa nasihat anak? Haruan pun makan anaknya.
>        Islam ada etikanya. Pencegahan itu lebih baik dari
mengobati. Para imam jangan dipandang rendah. Kalau benar-benar
dharurat sesiapa saja walau pun imam diharuskan memegang tangan atau
lain-lain anggota (dalam keadaan aurat tetap tertutup) . Kalau susah
hati sikit pun imam dah boleh pegang-pegang tangan maka perbuatan
imam tentu akan dirasakan boleh (tidak haram) dalam Islam oleh
mereka yang bukan imam maka syaitan pun memainkan peranan!!
Wallahua'lam

> ibnuAli
> kota jembal

setiap Jumaat.Ini adalah kerana saya membuat penyelidikan mengenai
ugama ugama dan kepercayaan lain selain dari Islam. Padri di gereja
tu amat peramah dan pendengar yang baik.
> setiap kali habis berceramah saya di jemput minum teh bersama
sama. saya mengatakan saya amat rindukan keluarga saya diMalaysia,
dan dia dengan amat prihatin nya memegang tangan saya dan
berkata, "sabar, anda di sini pun sebab mereka juga"

> Dia memberi gambaran seolah olah seorang bapa memberi nasihat
kepada seorang anak. saya tak rasa seorang imam boleh buat saya rasa
begini. atau mungkin saya salah. sebab kalau boleh imam tu tak nak
cakap dengan bukan muhrim! apatah lagi pegang tangan saya untuk
menengangkan fikiran saya...

> pada satu Jumaat, saya di jemput untuk menjadi salah seorang ahli
kumpulan church choir dan saya lantas berkata tak boleh. dia tanya
saya kenapa dan saya jawab sebab saya islam. dan lantas dia
berkata " It is my job to convert Muslim to Christian" saya belom
pernah dengar seorang Imam berkata "it is my job to convert
Christian to Muslim and maintain the  existing muslim.
> Mungkin itu memang bukan kerja mereka....
>
> selapas itu saya dengan bangganya berkata, "Father, u maybe  find
it easy with  others, but when it gets to me, u need to work a lot
harder cos i know why i m Muslim. we remain friends till now.

wrote:

>        Isu ini dah lama kita ketahui tapi apakah tindak balas
umat Islam terutama dari kalangan pemimpin negara yang beragama
Islam dan para ulamak? Saya nampak pemimpin negara yang sedang
berkuasa tidak begitu bersungguh dalam menangani isu orang Islam
murtad menjadi Kristian akibat pelbagai taktik yang digunakan oleh
para penganut Kristian terutama paderi mereka. Pemimpin yang
berkuasa sekarang ini lebih takut orang Islam mempunyai pegangan
yang kuat kepada Islam dan akhirnya akan menyokong perjuangan PAS.
Mereka lebih rela membiarkan pegangan agama orang Islam lemah untuk
terus menyokong mereka dalam politik. Apa pun semua golongan
masyarakat dari kalangan yang benar-benar beriman dengan Allah swt
harus memainkan peranan.

>       Saya baru ke Kedah dan singgah solat Jumaat di sebuah
masjid. Khatib yang berkhutbah memang hebat sekali. Isu yang
dibangkitkan bermula dari pesanan taqwa oleh khatib (sebagai rukun
khutbah) setiap kali berkhutbah yang tidak di ambil kisah untuk
dihayati oleh orang-orang Islam sampailah kepada nyanyian nasyid
oleh kanak-kanak PASTI yang berbunyi "walau pun hidup seribu tahun,
jika tak sembahyang apa gunanya!!". Menurut khatib tersebut, ada
seorang "ulamak" beri ucapan selepas itu mengatakan salah kata-kata
dalam nasyid tersebut kerana katanya orang tak sembahyang pun ada
gunanya!! "Ulamak" apakah ini? Mungkin (agak sayalah) ulamak jenis
Mid Bin Man kut?? Ramai yang terperangkap dalam gerakan
mengKristiankan orang Islam ini adalah mereka yang kurang beri
perhatian kepada agama sejak kecil sungguh pun berlaku juga di
kalangan yang terdidik secara Islam tapi bilangan mereka mungkin
kecil.

>    Peranan orang Islam yang berilmu, ngo/jamaah Islam dan para
ulamak, dulu, kini dan selamanya sebagai pewaris Nabi adalah
sentiasa mencabar kerana disamping wujud mereka yang murtad/syirik
akibat tindak tanduk dan perkataan mereka yang menghina Islam (tanpa
sedar ianya boleh membawa murtad/syirik) , cabaran gerakan penganut
agama lain khususnya Kristian yang begitu berani  dengan tipu
daya  untuk mengKristiankan orang Islam juga harus ditangani secara
lebih berani. Khutbah-khutbah juga haruslah menghuraikan kesesatan
penganut Kristian dan jika boleh wujudkan satu bulan dimana
tindakan "menyerang" kesesatan puak Kristian ini dilakukan di mana-
mana!! Allahuakbar.

> ibnuAli
> kota jembal.
>
> --- On Tue, 6/3/08, [EMAIL PROTECTED] com <[EMAIL PROTECTED] com>
wrote:

> From: [EMAIL PROTECTED] com <[EMAIL PROTECTED] com>
> Subject: Help Palestine [hidayahnet] MasyaAllah!
> To: "Ikhwanul Muslimun" <[EMAIL PROTECTED] ups.com>
> Date: Tuesday, June 3, 2008, 1:42 AM

setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor, Kedah, Kuala Lumpur
angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar (sukar nak
dikesan) Beliau beri penerangan kepada

> 1. Polis Bukit Aman
> 2. Pusat Islam (untuk menyedarkan umat Islam) Bila dibaca kitab
tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini.

> Seorang bekas paderi Abd Ra! hman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,
Batu Gajah) pernah menjadi paderi selama 23 tahun.En Abd Rahman
adalah berdakwah di dalam bahasa Inggeris. Beliau sebagai paderi
dikenakan 4 syarat:
> 1. Tidak boleh hisap rokok,
> 2. Tidak boleh minum arak,
> 3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah,
> 4. Tidak boleh kahwin.
>
> Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua paderi Indonesia ) bapak
Bruto yang menyediakan air ini. Percetakan buku-buku Kristian di
Cheras telah disiasat dan mereka ada lesen. Ketua paderi Kamaruddin
Hj Ahmad Dalam pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh
dimasuk Kristian iaitu Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah
dipukul hingga patah tangan.

> PENGUMUMAN
>
> HARAP DISAMPAIKAN KPD ORANG ISLAM KITA Sabda Rasulullah
SAW: "Sebarkanlah walau satu ayat pun. Nescaya Allah memperbaiki
bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan
barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhn! ya ia
telah mendapat kemenangan yang besar."

> Mengikut rekod Jabatan Agama Islam, Selangor merupakan kawasan yg
paling ramai mempunyai penduduk Melayu Islam yg bertukar agama,
bukan sahaja kepada Kristian, tetapi juga kepada agama lain seperti
Hindu. Keduanya, kawasan Kuala Lumpur dan diikuti dengan Pulau
Pinang. Sejumlah kecil kes murtad juga terdapat di negeri-negeri
lain. Yang menyedihkan, terdapat banyak kes-kes terbaru yg
membabitkan remaja belasan tahun. Pada minggu lepas, Jabatan Agama
Islam telah berjaya menarik balik seorang remaja perempuan berusia
15 tahun yg bersekolah di sebuah sekolah di Puchong. Remaja ini
telah menukar agama dan dilarikan untuk dikahwinkan dgn seorg yg
berlainan agama. Di sebuah sekolah menengah di Pandan Jaya, 2 org
remaja perempuan juga berjaya diselamatkan dari terus hanyut.
Mengikut maklumat yg diterima dari 2 remaja ini, mereka selalu
dibawa ke sebuah gereja (letaknya di tepi highway ! Cheras); diajar
dan diKristiankan oleh dua orang paderi wanita berbangsa
>  Melayu. Sisters tersebut masih berada di gereja tersebut. Remaja-
remaja tersebut diatas sekarang berada di Ulu Yam untuk pemulihan
akidah. Kalau kita semua boleh recall, pada beberapa tahun lepas,
terdapat seorg paderi Melayu yg bernama Jamaluddin telah memurtadkan
ramai Melayu di sebuah gereja di Bukit Gasing. Sekarang ini beliau
telah kembali ke Malaysia setelah beberapa tahun berada di luar
negara; dan dinaikkan pangkat menjadi seorang Bishop dan berjanji
akan mengKristiankan lebih ramai warga Melayu di sini.

> Terdapat satu kes; recently; dimana seorang anak Tan Sri telah
melahirkan seorg bayi di sebuah hospital di Penang . Para petugas di
hospital tersebut membuat laporan kepada Jabatan Agama Islam setelah
mencurigai sesuatu yg tidak kena sedang berlaku. Wanita tersebut
hanya didatangi oleh sekumpulan yg pastinya bukan Islam. Malah
wanita tersebut ingin ! menamakan bayi tersebut (dilihat dari borang
pendaftaran kelahiran) dgn nama yg jelas bukan nama seorg penganut
Islam. Jabatan Agama Islan dgn kerjasama Perkim telah berjaya
membawa 'lari' wanita & bayi tersebut ke Selangor; dan ditempatkan
buat masa ini di sebuah rumah kampung bersama-sama sebuah keluarga
Islam. Walau bagaimanapun, keluarga ini sering didatangi dan dikacau
oleh si'claimant' wanita tersebut. Wanita tersebut juga sedang
dipulihkan.

> Di Kedah yg suatu ketika dahulu sibuk dengan Black Metal , kini
terdapat kumpulan baru yg menamakan diri mereka J.I.T. @ Jgn Ikut
Tuhan. Mereka juga terdiri dari remaja-remaja Melayu (lelaki &
perempuan) dan telah menolak kepercayaan kepada Allah. Cara mereka
men'declare' kan diri mereka free-thinker adalah dengan cara masing-
masing mencuri sebuah Al-Quran. Kemudian mereka akan mengadakan
upacara yg berasingan. Remaja lelaki akan menghidupkan unggun api
dan akan mengelilingi! unggun tersebut sambil mengoyak-ngoyakkan
helaian al-quran dan dibakar. Mereka juga memasukkan titisan darah
mereka kedalam gelas yg telah bercampur dgn darah kambing kalau tak
silap). Kemudian minum. Manakala kumpulan perempuan pula, modus
operandi utk mengesahkan mereka bukan lagi Islam, ada sedikit
kelainan. Remaja perempuan ini akan berbogel sambil mengoyak-
ngoyakkan al-quran tersebut dan ditaburkan. Bagi menghina agama suci
kita ini, mereka melakukan penzinaan dgn senior lelaki
>  mereka di atas helaian yg koyak tersebut. Mengikut kata Zulkifli,
Ketua Puteri kumpulan tersebut telah berjaya diselamatkan dan
sekarang dalam peringkat pemulihan. Jabatan Agama Islam dgn
kerjasama Perkim masih lagi mencari ahli-ahli yg hanyut itu.

> Saya ingin juga mengambil kesempatan ini untuk berkongsi
pengalaman saya sendiri. Saya pernah mempunyai seorang senior ketika
belajar di Terengganu dahulu dan menjadi murtad pada tahun
pertengahan 80-an! . Dia boleh dikatakan rapat dgn saya. Seorg anak
cikgu yg berasal dari Muar. Seorg pelajar yg pintar & rajin mengaji
Al-Quran. Setelah tamat kursus, beliau pernah ditawarkan utk
melanjutkan pelajaran ke US atas "Young Lecturer Scheme". Tetapi
dihalang oleh ibunya kerana khuatir sesuatu yg tidak baik berlaku.
Beliau seorg yg patuh pada perintah org tuanya pun bersetuju. Tidak
lama kemudian, kawan saya ini mendpt pekerjaan di sebuah syarikat
guaman yg terkenal di Kuala Terengganu. Di sana , bermulalah kisah
yg sedih ini. Kawan saya ini telah berkenalan dgn anak tuan punya
syarikat guaman ini; sehingga mengheret dia menjadi seorg penganut
Kristian. Setelah berkawin di sebuah gereja di Kuala Terengganu,
beliau pernah dtg mencari saya; dan terakhir yg saya
>  tahu, dia sudah mempunyai seorang anak perempuan dan menjadi
seorg penganut Kristian yg setia; rajin ke gereja dan menghayati
Bible .

> Tujuan saya bukan utk mengaibkan dia, t! etapi untuk kita jadikan
sempadan. Kisah Aisyah Bukhari dan kawan saya ini mempunyai
persamaan; good religious foundation but got carried away.
Missionary agama lain sungguh kuat dari segi bantuan kewangan; sebab
itu ia semakin menular sekarang. Dulu, mereka menggunakan issionary
mereka dgn cara berbuat baik, mengambil hati, bercinta dan
berkahwin. Sekarang, golongan pelajar Islam pula yg dijadikan
mangsa; kurang pasti cara mereka tackle. Pinta penceramah semalam,
agar dapat kita sama-sama mengambil ikhtibar dan melakukan sesuatu
yg terbaik untuk masa depan generasi Islam di Malaysia ini. Bagi yg
mampu atau yg sudi menghulurkan sedekah; salurkan niat murni kepada
PERKIM atau pihak yg berkenaan kerana bantuan yg diterima tidak
mencukupi. Dgn caruh dgn adanya sumber kewangan yg kukuh.

> P/S:Tolonglah 'forward'kan e-mail ini kepada sahabat-sahabat kita.
Tolonglah hindarkan anak-anak Melayu ISLAM kita daripada termakan
racun dakyah kritianisasi ini, di samping kita juga perlu menjaga
diri kita sendiri.INSYA- ALLAH setiap usaha yang murni kerana ALLAH,
akan diberkati!

> INI ADALAH HANYA SEBAHAGIAN DARI KISAH REMAJA MELAYU KITA YANG
MURTAD....TERDAPAT RAMAI LAGI YANG SUDAH TERPESONG AKIDAH
MEREKA...... ..Sekarang aku mintak kawan² semua tolong fowardkan
email ni pada seberapa ramai saudara² seagama kita semoga ia
menjadi ikhtibar & peringatan.. . untuk manfaat bersama.

> Bosan dengan spam? Mel Yahoo! memiliki perlindungan spam yang
terbaik
> http://my.mail. yahoo.com/

>       Dapatkan nama E-mel keutamaan anda!
> Kini anda boleh @ymail.com dan @rocketmail.com.