Assalamu'alaikum..."Polis cari kesan Anwar di lokap"...ni tajuk berita
dalam webblog Malaysiakini hari ni...isu ni dah lama dah aku ulas dulu
dalam artikel aku bertajuk "PDRM Dah Dapat DNA DSAI & Lojika Liwat
2..." memang lojik apa yang Sivarasa cakap tu tapi ada 1 part yang aku
tak setuju dengan Sivarasa ni.Antara kenyataan Sivarasa : "secara
saintifiknya sampel itu tidak boleh dipakai". "Kita boleh buat
spekulasi. Apa tujuannya (ambil rambut, bulu dan sel kulit)? Kenapa
mahu ambil sampel dari simen. Apa relevannya? "Mungkin dia (polis) akan
cuba ambil sampel DNA dengan cara ini. Tetapi ini akan dibantah dalam
mahkamah, jika digunakan. "Bagaimana kamu boleh ambil sampel macam
ini... sebab (dalam) lokap itu, kita tahu, ini fakta, hari sebelumnya
memang dipenuhi tahanan lain. "Jadi, secara saintifik, sampel yang
diambil tidak boleh dipakai (kerana mungkin bercampur dengan sampel
lain),"Lojik yang kita kena fikir dari sudut pengetahuan
sains..."secara saintifiknya sampel itu tidak boleh dipakai" huraian
dari saya - kenyataan Sivarasa 100% tidak benar...kenyataannya ialah,
sample tersebut BOLEH DIPAKAI untuk apa-apa tujuan baik untuk
pengesahan DNA id atau sebagai bahan bukti.asas saya ialah DNA Anwar
tetap DNA anwar & sekiranya keputusan id dibawa kemahkamah ianya tetap
mengesahkan bahawa DNA itu milik Anwar kerana id DNA tak mungkin
berubah dalam apa keadaan sekalipun."Kita boleh buat spekulasi. Apa
tujuannya (ambil rambut, bulu dan sel kulit)? Kenapa mahu ambil sampel
dari simen. Apa relevannya? huraian dari saya - relevannya, walau dari
celah manapun DNA tersebut diambil ianya tetap milik Anwar Ibrahim &
pihak polis tentunya dapat mengesahkan id DNA tersebut melalui
perbandingan sample DNA yang sedia ada dalam simpanan PDRM & pihak
Hospital yang telah diambil terdahulu pada tahun 1998-99.Tujuan diambil
DNA tersebut bagi saya bukanlah bertujuan untuk membandingkannya dengan
yang didapati dari tempat kejadian, tetapi lebih kepada menempatkannya
ke tempat kejadian & bakal-bakal bahan bukti.itu keperluan yang saya
nampak dipihak PDRM.DNA yang diperlukan bukan untuk dibuat perbandingan
dengan yang sedia ada, tetapi UNTUK DIJADIKAN BAHAN BUKTI ( dengan
meletakkannya pada bakal-bakal bahan bukti & temat kejadian yang
direka )."Mungkin dia (polis) akan cuba ambil sampel DNA dengan cara
ini. Tetapi ini akan dibantah dalam mahkamah, jika digunakan. huraian
dari saya - adakah kita dapat sahkan dalam mahkamah sample DNA tersebut
diambil dari mana?adakah kita berfikir pihak PDRM akan mendedahkan DNA
tersebut diambil dari mana? saya katakan bahawa didalam mahkamah nanti
pihak PDRM akan mengatakan bahawa sample DNA tersebut diambil dari
tempat kejadian & 100% saya katakan bahawa pihak PDRM akan menafikan
bahawa sample DNA tersebut diambil dari dalam sel tempat Anwar
ditahan.yang ini saya amat-amat yakin...sejarah telah mengajar kita
bahawa mereka akan melakukan apa sahaja untuk mensabitkan jenayah
tersebut keatas Anwar."Bagaimana kamu boleh ambil sampel macam ini...
sebab (dalam) lokap itu, kita tahu, ini fakta, hari sebelumnya memang
dipenuhi tahanan lain. "Jadi, secara saintifik, sampel yang diambil
tidak boleh dipakai (kerana mungkin bercampur dengan sampel lain),"
huraian saya - dalam hal ini rasanya pihak peguam Anwar yang diwakili
oleh Sivarasa WAJIB merujuk kepada pakar sains kerana sepengetahuan
saya, DNA boleh dihilangkan dengan mudah iaitu hanya dengan
menggunakan "clorox" sahaja.ini adalah fakta yang sebenarnya.Fikirkan
perkara ini sedalam-dalamnya.memang benar kita menerima kenyataan
bahawa hari sebelumnya lokap yang digunakan untuk menahan Anwar
dipenuhi dengan tahanan-tahanan yang lain & apa yang perlu kita lihat
ialah - apa perlunya mengosongkan sebuah sel yang sebelumnya penuh
semata-mata untuk mengisi seorang "suspek" yang tidak merbahaya???Saya
katakan begini - sebelum Anwar ditahan didalam sel tersebut, pihak PDRM
telah melakukan pembersihan terhadap sel tersebut dengan mengosongkan
sel & mencuci sel tersebut dengan clorox ( untuk menghilangkan DNA
tahan-tahan sebelumnya ) & hasilnya tersedia 1 sel yang bersih dari DNA
individu lain.Selepas "pembersihan" dilakukan, pihak polis pun
menempatkan Anwar didalam sel tersebut ( walaupun belum disabitkan
dengan kes ) & saya katakan tujuannya ialah untuk mendapatkan sample
DNA Anwar tanpa perlu bersusah payah.hal ini telah saya terangkan
didalam artikel saya sebelum ini "PDRM Dah Dapat DNA DSAI & Lojika
Liwat 2..."Jika apa yang saya huraikan diatas benar-benar berlaku, kita
andaikan bahawa perancangan mereka untuk melibatkan Anwar dalam kes ini
hampir berjaya cuma 1 sahaja yang masih menghalang mereka untuk
melengkapkan kes ini - jadual pergerakan Anwar.Sekiranya ada
mulut-mulut atau mana-mana individu membocorkan maklumat ini, maka
lengkaplah konspirasi liwat 2 & peluang Anwar untuk ke Penjara Sungai
Buloh memang terbentang luas.Dipihak Anwar - perlu ada persediaan rapi
untuk menggagalkan rancangan jahat ini.apa cara sekalipun kita telah
belajar dalam kes liwat 1 dimana mereka akan cuba sedaya upaya untuk
mencipta kes walaupun nampak tidak lojik.jangan sampai kita
terperangkap akibat kelalaian kita sendiri.

--
Posted By Topengperak_Xinwugi to Perisik Rakyat at 7/26/2008 02:24:00 AM

Kirim email ke